سرکشی مخفیانه فیسبوک به گوشی‌های آیفون!

عصر کالا- به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد فیسبوک در گوشی‌های آیفون بدون اطلاع کاربران، اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه باز می‌کند.

سرکشی مخفیانه فیسبوک به گوشی‌های آیفون!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیسبوک کشف و اعلام شده که نشان می دهد کاربران گوشی‌های آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند. در واقع این آسیب پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیس بوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.

    با اینکه فیسبوک بعد از انتشار این اخبار اعلام کرد که به صورت ضرب‌الاجل درصدد ارائه یک راهکار برای برطرف کردن مشکل مذکور است اما همین مسئله موجب شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیسبوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.

    این مسئله که برای اولین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط بسیاری از کاربران در قالب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی های آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال شده است.

    گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک‌پارچگی فیسبوک، بعد از انتشار این اخبار در توییتی خاطرنشان کرد که این مسئله در حال بررسی های دقیق فیسبوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

    وی افزود هیچ مدرکی مبنی بر آپلود عکس و فیلم از طریق این حفره امنیتی به فیسبوک، وجود ندارد.

    این طور که به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای کاربران گوشی های آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همچنین وب سایت the next web  گزارش داده که این اشکال در ios 12 ظاهر نمی شود.

    فیسبوک در چند سال اخیر به شدت از سوی نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.

    یکی از بزرگترین رسوایی‌های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیش از 80 میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر