نسل بعدی گوشی های پیکسل به صفحه نمایش خمیده مجهز میشوند

عصر کالا- به نظر میرسد در آینده ی نزدیک یافتن گوشی پرچمداری با صفحه نمایش تخت کار سختی باشد.

نسل بعدی گوشی های پیکسل به صفحه نمایش خمیده مجهز میشوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از سخت افزار ، در سال 2014 سامسونگ با استفاده از پنل خمیده در گلکسی نوت اج استارت این حرکت را زد اما سرانجام رقابت در این بخش در حال شدت گرفتن است و کمپانی های مطرح نیز قصد دارند از نمایشگر های خمیده در گوشی های خود استفاده کنند. طبق پیش بینی ها اپل در آیفون 8 از نمایشگر خمیده استفاده خواهد کرد و بر اساس گزارش جدیدی که منتشر شده، گوگل نیز پیکسل های نسل بعد را به صفحه نمایش منحنی مجهز خواهد کرد.

    با استناد به گزارشات قبلی، گوگل مبلغی معادل 880 میلیون دلار را برای سفارش نمایشگرهای اولد به ال جی دیسپلی پرداخت کرده است تا از آنها در گوشی های بعدی خود استفاده کند. چیزی که در این میان هیجان انگیز است این است که گوگل نمایشگر اولد منعطف را به ال جی سفارش داده است بنابراین احتمال استفاده از صفحه نمایش منحنی در پیکسل های بعدی گوگل وجود دارد. دو گوشی پیکسل و پیکسل اکس ال که سال گذشته وارد بازار شدند، از نمایشگر امولد با رزولوشن فول اچ دی و QHD برخوردار بودند اما از آنجا که انتظار نسل جدید متفاوت تری را از گوگل داریم، استفاده از نمایشگر های منحنی ایده ی بسیار خوبی است.

    در صورتی که گوگل و ال جی برای این همکاری با یکدیگر به توفق رسیده باشند، سامسونگ بیش از دیگر کمپانی ها باید نگران باشد چرا که اولا ال جی دیسپلی سود زیادی را از این معامله به جیب خواهد زد و گوگل نیز میتواند رقبای سر سخت تری را برای رقابت با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به میدان بفرستد و طبیعیست که سامسونگ دوست نداشته باشد رقیب قدرتمندی را بر سر راه خود ببیند. البته از سوی دیگر اپل سفارش های بزرگی را به سامسونگ برای تامین پنل های امولد آیفون 8 داده است که باعث میشود رقابت بین سامسونگ و ال جی در زمینه ی نمایشگر های موبایل بالا بگیرد. در زمینه ی گوشی های هوشمند نیز رقابت بین سامسونگ، اپل و گوگل بسیار جذاب خواهد شد.

    چیزی که مسلم است امسال شاهد معرفی نسل جدید گوشی های پیکسل توسط گوگل خواهیم بود و این اتفاق از سوی کمپانی تائید شده است اما هنوز برای قضاوت در مورد مشخصات فنی این پرچمداران زود است. اما انتظار میرود گوگل همانند سال گذشته، گوشی های اندرویدی رضایت بخشی را برای کاربران تدارک ببیند تا موفقیت سال گذشته را پر رنگ تر تکرار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر