گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل سرانجام معرفی شدند

عصر کالا- پس از چندین ماه شایعه و درز تصاویر مختلف گوگل دقایقی پیش سرانجام گوشی‌های Pixel و Pixel XL خود را به عنوان جانشین سری نکسوس معرفی کرد.

گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL گوگل سرانجام معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از  ایران آنلاین، فاوت اصلی بین نکسوس‌ها و گوشی‌های پیکسل را می‌توان در نرم‌افزار و همچنین قیمت‌گذاری دانست. پیکسل‌ها دیگر قیمتی پایین‌تر از گوشی‌های رقیب نخواهند داشت و البته گوگل امکانات نرم‌افزاری ویژه‌ای را به‌صورت انحصاری در این گوشی‌ها خواهد گنجاند.

    همان‌طور که از پیش می‌دانستیم گوشی‌های Pixel و Pixel XL از نظر طراحی کاملاً مشابه یکدیگر بوده و تنها تفاوت آن‌ها در اندازه است. اچ‌تی‌سی ساخت هر دو گوشی را بر عهده داشته و بدنه آن‌ها را مثل HTC 10 از جنس آلومینیوم ساخته است. نکته جالب طراحی پیکسل‌ها البته بخش شیشه‌ای پشتی است که برای عبور سیگنال‌های مخابراتی و ارتباطی تعبیه شده اما کمی بیش از حد معمول وسیع است! همچنین به نظر می‌رسد لنز دوربین کوچک‌تر از حد عادیست و حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش نیز کمی ضخیم‌تر از حد معمول طراحی شده است.به هر حال پیکسل و پیکسل XL به ترتیب دارای صفحه‌نمایش‌های 5.0 و 5.5 اینچی بوده که از نوع  AMOLED با کنتراست و زوایای دید عالی طراحی شده و با شیشه محافظه Gorilla Glass 4 پوشانده شده‌اند. وضوح تصویر در نسخه معمولی فول اچ‌دی یا 1920×1080 و در نسخه XL برابر QHD 2560x1440p در نظر گرفته شده است.
    تراشه اسنپ‌دراگون 821 به همراه 4 گیگابایت رم این گوشی را هم‌تراز یا بالاتر از رقبا قرار داده و 32 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی آن‌ها نیز از طریق درگاه کارت حافظه قابل ارتقاست. اسنپ‌دراگون 821 با 2 هسته 2.15 گیگاهرتزی و 2 هسته 1.6گیگاهرتزی و Adreno 530 حدود ده درصد از اسنپ‌دراگون 820 بهتر عمل خواهد کرد.
    برای دوربین، اچ‌تی‌سی و گوگل از سنسوری 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه 2.3/1 استفاده کرده که هر پیکسل در آن 1.55 میکرونی بوده و گوشی همچنین به لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و قابلیت فیلمبرداری 4K مجهز است. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با f/2.0 و اندازه پیکسل 1.4 میکرون در نظر گرفته شده و قادر به فیلمبرداری 1080p خواهد بود.
    از نظر نرم‌افزاری پیکسل‌ها برای اولین بار با اندروید 7.1 نوقا عرضه خواهند شد. تمرکز گوگل در این دو گوشی بر روی دستیار هوشمند جدید این شرکت Google Assistant است که در تابستان معرفی شده بود. به گفته گوگل این دستیار نه‌تنها هوشمندتر از گذشته است بلکه می‌تواند تصاویر را بهتر تشخیص دهد و بهتر و طبیعی‌تر هم صحبت کند.
    درگاه USB-C، حسگر اثر انگشت، بلوتوث 4.2، فناوری شارژ سریع کوالکام و باتری 3450 یا 2770 میلی‌آمپرساعتی از سایر مشخصات این گوشی‌ها بوده اما به نظر خبری از استاندارد مقاومت دربرابر آب در این گوشی‌ها نیست. اچ‌تی‌سی و گوگل قرار است آن‌ها را در سه رنگ آبی، نقره‌ای و مشکی وارد بازار کنند.

     

    google-pixel-live

    google-pixel-xl-blue

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر