بحران جدید گوگل: نقص فنی نمایشگرهای پیکسل

عصر کالا- شرکت گوگل امیدوار بود با رونمایی و عرضه اسمارت‌فون جدیدش بتواند به رقابت با رقبای بزرگ خود در صنعت اسمارت‌فون بپردازد، اما چندی از عرضه این گل سرسبد محصولات گوگل نگذشته که شکایت‌ها از نمایشگر بدکیفیت آن آغاز شده‌است.

بحران جدید گوگل: نقص فنی نمایشگرهای پیکسل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل همشهری آنلاین، منتقدان فناوری که دو هفته این اسمارت‌فون جدید را مورد آزمایش قرار داده‌اند متوجه سوخنگی‌هایی در نمایشگر گوشی شده‌اند درحالی که دیگر کاربران به رنگ‌پریدگی‌های گل‌آلودی روی نمایشگر پی برده‌اند.

    گوگل اعلام کرد درحال بررسی این مشکل است و آن را بسیار جدی می‌پندارد. محصول جدید گوگل، پیکسل دو و پیکسل 2 XL با هدف نفوذ به بازار پررقابت گوشی‌های هوشمند که تحت سلطه اپل و سامسونگ است عرضه شده‌اند.

    سال گذشته پیکسل 1 باوجود نقد‌های خوبی که به دنبال داشت، با فروشی به شدت ناچیز مواجه شد و تنها 0.5 درصد از بازار جهان را به خود اختصاص داد. پیکسل 2 توسط شرکت HTC تولید شده‌است، اما پیکسل 2XL را شرکت LG ساخته‌است.

    بازبینی پیکسل 2XL نشان می‌دهد وسط نمایشگر این گوشی دچار مشکل سوختگی می‌شود، این مشکل به شرایطی گفته می‌شود که هاله ای از تصویری که برای مدتی طولانی روی نمایشگر بوده، روی تصاویر دیگر افداده و کیفیت را پایین می‌آورد.

    این پدیده در نمایشگرهای قدیمی و سنتی پدیده‌ای رایج است، اما نباید آن را در نمایشگرهای پیشرفته امروزی مشاهده کرد. در گوشی‌های گوگل، هاله‌ای از نوار راهنمای صفحه اصلی را می‌توان روی تصاویر دیگر دید، یعنی در زمانی که کاربر درحال نمایش دیگر صفحه‌ها، به جز صفحه اصلی است، هاله نوار راهنما روی تصاویر دیده می‌شود.

    ماریو کوئیروز قائم‌مقام خط تولید پیکسل گوگل در واکنش به این نقص فنی گفت ما تمامی گزارش‌های دریافتی را جدی گرفته و مهندسان ما درحال بررسی این موضوع هستند و به زودی به روز‌رسانی‌هایی برای اصلاح این نقص ارائه خواهد شد.

    در چنین شرایطی، ترسناک‌ترین سناریو برای گوگل توقف خط تولید گوشی‌های پیکسل است، محصولی که تاکنون با تاخیری یک ماهه در مدت ارسال مواجه شده‌است و در آینده‌ای نزدیک نیز باید در انتظار مرجوع شدن آنها بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر