چرا پیکسل از آیفون بهتر است؟

عصر کالا- پیکسل از خیلی جهات به آیفون شباهت دارد. شکل بدنه، ضخامت و سایز صفحه نمایش همانند آیفون است ولی گوشه‌های خمیده ای دارد.

چرا پیکسل از آیفون بهتر است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از اتاق خبر 24:
    دو جمله‌ی پایین ظاهرا مخالف یکدیگر به نظر می‌رسند اما در واقعیت با یکدیگر موازی و برابر هستند:

    آیفون دستگاهی زیبا و بسیار با کیفیت است.

    سیستم‌عامل آیفون در بهترین حالت معمولی به‌نظر می‌رسد.

    آخرین محصول اپل با نام آیفون 7، از نظر سخت‌افزاری بسیار خاص و بی‌نظیر است. به سطح براق و صیقلی این وسیله الکترونیکی شخصی دقت کنید:

    آیفون در بحث استفاده شخصی حتی بهتر از تعاریف بالا عمل می‌کند. ما ( بیزنس اینسایدر)  از آیفون 7 از دسامبر پارسال تا هفته‌ی گذشته به عنوان تلفن‌همراه روزانه استفاده کردیم. در حقیقت آیفون دستگاهی بسیار زیباست و استفاده از آن تجربه‌ و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند. آیفون جدید عکس‌های خوبی می‌گیرد و بسیار سریع و قدرتمند عمل می‌کند.

    در هفته‌ گذشته، از آیفون به گوگل پیکسل تغییر کاربری دادیم و در پایین تجربیات خود را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

    در بحث طراحی از نظر من نحوه قرارگیری و جا شدن گوشی درون جیب از نگاه کردن به ظاهر گوشی اهمیت خیلی بیشتری دارد. در این بخش، گوگل پیکسل برتری بسیار زیادی نسبت به آیفون دارد.

    شاید پیکسل از نظر ظاهری توانایی رقابت با آیفون را نداشته باشد اما از دیگر جهات کاملا از آیفون برتر است. در پایین دلایل این برتری را برایتان شرح داده‌ایم.

    گوگل پیکسل مهمترین ویژگی‌های یک اسمارت‌فون مدرن و بی‌نظیر را دارد: بسیار سبک است اما به گوشی ارزان قیمت شباهت ندارد، بزرگ است اما بیش از حد بزرگ نیست و در ضمن یک صفحه نمایش بزرگ و بسیار باکیفیت دارد.

    پیکسل از خیلی جهات به آیفون شباهت دارد. شکل بدنه، ضخامت و سایز صفحه نمایش همانند آیفون است و ظاهر آن مانند آیفون به شکل مستطیل با گوشه‌های خمیده است. همچنین قاب دور صفحه نمایش و حاشیه‌های آن نیز شباهت زیادی به آیفون دارد.

    اما این شباهت‌ها به ضرر پیکسل نیست، چون طراحی آیفون به عنوان معیار اصلی طراحی اسمارت‌فون‌های سال 2017 شناخته شده است و با توجه به اینکه پیکسل اولین گوشی پیشرفته گوگل محسوب می‌شود، ساخت چنین اسمارت‌فونی که شباهت‌های ظاهری زیادی به آیفون دارد، برای گوگل یک موفقیت محسوب می‌شود.

    اما دو تفاوت آشکار در طراحی پیکسل و آیفون وجود دارد که این دو اسمارت‌فون را نسبت به یکدیگر متمایز جلوه می‌دهد. سنسور اثرانگشت در پشت گوشی و جک هدفون در بالا.

    دایره‌ی کوچک پشت بدنه‌ی پیکسل همان سنسور اثر انگشت است که برای باز کردن قفل گوشی از ان استفاده می‌شود.

    از زمانی که آیفون به سنسور اثرانگشت مجهز شده، همواره در یک نقطه‌ی ثابت از آن استفاده کرده. کلا ویژگی سنسور اثرانگشت بسیار عالی است، با قراردادن انگشتتان بر روی آن، قفل گوشی همانند یک معجزه باز می‌شود. اما محل قرارگیری ان در آیفون یک نقص غیرقابل انکار محسوب می‌شود.

    زمانی که انگشتتان را به پایین گوشی می‌برید تا روی دکمه‌ی هوم و سنسور قرار دهید، امکان افتادن گوشی از دستتان بسیار زیاد است.

    خوشبختانه پیکسل با قراردن این سنسور در پشت گوشی، این نقص را به بهترین نحو ممکن برطرف کرده است. حالا سنسور دقیقا جایی قرار گرفته که معمولا کاربران انگشتشان را در آنجا قرار می‌دهند. زمانی که قصد دارید گوشی را از جیبتان بیرون بیاورید، انگشتتان ناخوداگاه بر روی ان قرار می‌گیرد و گوشی در سریع‌ترین حالت ممکن باز می‌شود.

    شاید این تفاوت خیلی چشم‌گیر نباشد، اما بدون شک تاثیر به‌سزایی در استفاده روزانه شما از این گوشی خواهد داشت. این ویژگی باعث سریعتر و قابل دسترس‌تر شدن پیکسل شده و امنیت بیشتری را برای گوشی به ارمغان می‌آورد چرا که دیگر نگران لیز خوردن گوشی هنگام لمس کردن سنسور اثر انگشت نخواهید بود و با خیال راحت می‌توانید از این حسگر در پشت گوشی استفاده کنید.

    برداشتن جک هدفون از روی آیفون یک نقص محسوب می‌شود. استفاده از هدفون‌های بلوتوثی ایده‌ی خوبی است چون اصلا دست و پا گیر نیستند، اما امروزه که اکثر وسایل شارژی هستند، مطمئنا شارژ کردن روزانه هدفون باب میل خیلی از افراد نخواهد بود. بنابراین بسیاری از کاربران همان هدفون‌های سیمی را ترجیح می‌دهند. برای استفاده از هدفون سیمی در آیفون 7، بایستی آنها را با استفاده از یک تبدیل، به پورت لایتنینگ گوشی متصل کنید وگرنه باید از هدفون‌های بلوتوث استفاده کنید. این روش برای تشویق کاربران به خرید هدفون بلوتوث اصلا ایده‌ی جالب و مناسبی به‌نظر نمی‌رسد.

    محل قرارگیری جک هدفون در پیکسل واقعا مایه‌ی تاسف است، با این حال، وجود آن بر روی این گوشی یک وجه تمایز اساسی نسبت جک حذف شده‌ی آیفون به حساب می‌آید. گوگل در ویدیوی تبلیغاتی پیکسل، حذف جک هدفون از روی آیفون را به سخره گرفت.

    اگر بخواهید از هدفون بلوتوث استفاده کنید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید، این اختیار در گوشی پیکسل و دیگر اسمارت‌فون‌های حال حاضر دنیا وجود دارد. اما در هنگام استفاده از آیفون شما ملزم هستید که از هدفون بلوتوث استفاده کنید و احتمالا خیلی از کاربران نمی‌توانند با این مسئله کنار بیایند. این محدودیت باعث بی‌استفاده شدن تمامی هدفون‌های سیمی شما می‌گردد و زحمات شما را بیش از پیش افزایش خواهد داد (شارژ کردن روزانه هدفون‌های یلوتوثی).

    البته می‌توان پورت تبدیلی که هدفون‌های معمولی را به آیفون 7 متصل می‌کند را از فروشگاه‌های اپل خریداری کرد که این راه حل هم اصلا ایده‌ی جالب و جذابی نیست.

    ایراد اصلی در به‌کارگیری جک هدفون در پیکسل، محل قرارگیری عجیب و غریب آن دربالای گوشی است. قرارگیری این جک در زیر گوشی امکان کار با صفحه نمایش هنگام استفاده از هدفون را به کاربران را می‌دهد اما هنگامی که این جک در بالای گوشی قرار بگیرد، مجبورید که هرلحظه با سیم هدفون سروکله بزنید. البته امکان دارد دلیل خاصی برای قرارگیری این جک در بالای پیکسل وجود داشته باشد اما دلیل آن هرچه که باشد، باز هم یک نقص به حساب می‌آید.

    در هر حال، قرارگیری این جک هرچند که نامناسب هم باشد، مطمئنا از حذف آن خیلی بهتر است.

    گوگل نرم‌افزار بهتری نسبت به اپل دارد. شخصا سال‌ها از iOS استفاده کرده‌ام و نکات مثبت و جالبی درباره نحوه عملکرد سیستم عامل آن دیده‌ام اما اندروید جدید ویژگی‌های هوشمند متعددی دارد که آی‌او‌اس فعلا از داشتن آنها محروم است.

    یکی از این ویژگی‌های اساسی اندورید جدید، قابلیت ایجاد تغییرات دلخواه در ظاهر منو و صفحه‌ی هوم آن است. آیکون‌ها را می‌‌توان در هر نقطه‌ای که دوست دارید قرار دهید و برعکس سیستم عامل آیفون، نیازی به قرار دادن تمامی آیکون در ردیف‌های کنار هم نخواهد بود. در سیستم عامل اندروید تمامی اپلیکیشن و یا فایل‌ها قابل حذف هستند و می‌توان گفت صفحه‌ی هوم اندورید از لحاظ کارایی به صفحه دسکتاپ ویندوز شباهت‌هایی دارد.

    نوار اعلانات اندروید یکی دیگر از دلایل برتری اندروید نسبت به ‌آی‌او‌اس محسوب می‌شود. نوار اعلانات اندروید ابزاری جهت کنترل موزیک، پاسخ سریع به ایمیل‌ها وکسب اطلاع از وضعیت آب و هوا است و در ضمن کاربران می‌توانند میانبرهای مورد نظرشان را به آن اضافه کرده یا از روی آن حذف کنند.

    مهم‌تر اینکه نوار اعلانات در اندروید به عنوان مرکز فرماندهی ارتباطات کوشی عمل می‌کند و قادر است رسانه‌های اجتماعی، پیامک‌ها، ایمیل‌های کاری و غیره را کنترل کند و در ضمن به جای اینکه برای مشاهده اعلانات به تک تک اپلیکیشن‌ها سر بزنید، نوار اعلانات اندورید به‌ شکل هوشمندانه‌ای آنها را به‌صورت یکجا برایتان نمایش خواهد داد که این یکی از ویژگی‌های مورد علاقه کاربران اندرویدی محسوب می‌شود.

    پیکسل از ورژن "Stock" اندورید که توسط گوگل ساخته شده، استفاده می‌کند و دیگر شرکت‌های سازنده‌ی اسمارت‌فون از جمله سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال جی و غیره از ورژن‌های تغییریافته اندروید بر روی محصولاتشان استفاده می‌کنند. از نظر من اندروید به‌کارگرفته شده در پیکسل بهترین و زیباترین ورژن موجود در بازار است.

    با لمس صفحه هوم به سمت چپ، می‌توان به "Google Now" دستیار هوشمند اندوریدی، دسترسی سریع داشته باشید.

    Google Now قادر است:

    دمای منزل یا محل کار را اعلام کند.

    زمان رسیدن به محل کار یا منزل را با در نظر گرفتن ترافیک‌های مسیر رفت و آمد را محاسبه کند.

    موعد فرارسیدن قبوض یا چک‌ها را اخظار دهد.

    اخبار مرتبط با تکنولوژی، غذا و سیاست را به شما اعلام کند.

    گوگل می‌تواند اطلاعات مورد نیازش را از جی‌میل، تقویم و مرورگر کروم گوشی شما کسب کند و از آنها در سرویس Google Now استفاده کند و از این طریق زندگی دیجیتالی شما را مدیریت ‌کند.

    این سرویس بسیار کاربردی است و اغلب اوقات فعال است. هر شب نیز تفاوت آب‌و هوای روز آینده در مقایسه با روز گذشته را در نوار اعلانات به نمایش می‌گذارد. اگر در آینده نزدیک پرواز در پیش دارید و گیت ورودی شما ناگهان تغییر کند، سرویس آن را قبل از رسیدنتان به فرودگاه به شما اعلام خواهد کرد.

    در مقایسه با Google Now، هیچ برنامه یا سرویس مشابهی بر روی آیفون وجود ندارد. این سرویس همواره شما را شگفت‌زده می‌کند و دلیل کنارگذاشتن آیفون و پیوستن به اندوروید را همیشه به شما یادآوری می‌کند.

    باتوجه به به‌کارگیری سرویس بی‌نظیر گوگل و همچنین سخت‌افزار عالی استفاده شده در پیکسل، پیشنهاد این اسمارت‌فون گوگل به عنوان بهترین گزینه برای خرید هیچ جای تعجب ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر