« گوگل لنز » مهم‌ترین قابلیت گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ خواهد بود

عصر کالا- در حالی که تا چندی دیگر گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ معرفی خواهند شد، ظاهرا گوگل لنز مهم‌ترین قابلیت انحصاری آن خواهد بود. اما Google Lens چیست؟ در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

« گوگل لنز » مهم‌ترین قابلیت گوشی‌های گوگل پیکسل ۲ خواهد بود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، پس از ماه‌ها انتظار، سرانجام گوگل دومین نسل از گوشی‌های ساخت خود را 4 اکتبر (12 مهر ماه) معرفی خواهد کرد. در حالی که بسیاری از شایعات ادعا می‌کنند، این گوشی نظیر برخی از محصولات بزرگ و مهم حال حاضر بازار از طراحی بدون حاشیه برخوردار نخواهد بود، اما آن حاوی یک قابلیت بسیار جذاب است که می‌تواند آن را در مقایسه‌ها و رقابت‌ها با بزرگان بازار پیروز کند:‌ منظور ما قابلیتی به نام گوگل لنز است که غول جستجوی جهان برای نخستین بار در کنفرانس Google I/O 2017 از آن پرده‌برداری کرد.
    تنها همین چند روز پیش بود که گوگل نسخه جدیدی از اپلیکیشن محبوب Google Photos را به عرضه رساند. توسعه دهندگان موفق شدند در میان تمامی کدهای این برنامه، مجموعه کدهای توابع گوگل لنز را که همراه با یک به روزرسانی دوربین گوشی را چندین برابر قدرتمندتر از پیش می‌کنند، بیابند. توسعه دهندگان به سرعت از تمامی این ویژگی‌های جدید مطلع شدند، اما خود گوگل پس از متوجه شدن این قضیه (که احتمالا با اشتباهی چنین چیزی مرتکب شده است) برای جلوگیری از عرضه جلوتر از زمان گوگل لنز خود سرورهایش را عوض کرد و برای مدت زمان کوتاهی آن به حالت غیرفعال درآمد.
    ما انتظار داریم که این قابلیت بار دیگر همراه با گوشی های گوگل پیکسل 2 فعال شود. گوگل لنز محدود به گوشی نیست و از سرورهای آنلاین برای انجام امور استفاده می‌کند، اما قرار است یکی از ویژگی‌های انحصاری گوشی‌های نسل جدید گوگل باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر