رقابت تولیدکنندگان بزرگ موبایل هوشمند

پیکسل گوگل بهتر از آی‌فون ایکس است؟

عصر کالا- تا پیش از ورود رسمی و جدی گوگل به دنیای موبایل‌های هوشمند اپل اغلب به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های رده بالا در بازار شناخته می‌شد و رقبای دیگر تنها با فروش بیشتر در بازارهای در حال توسعه می‌توانستند، جایگاه اپل را به چالش بکشند.

پیکسل گوگل بهتر از آی‌فون ایکس است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال اما حالا گوگل برای دومین سال با گوشی‌های پیکسل به‌عنوان رقیبی بزرگ و مهم برای اپل در این بازار حضور دارد. به همین دلیل هم بسیاری از کارشناسان گوشی‌های جدید این دو شرکت را با هم مقایسه می‌کنند. در جدیدترین بررسی انجام شده از سوی مجله آنلاین بیزینس اینسایدر، آی‌فون ایکس اپل به‌عنوان جدیدترین و بهترین موبایل این شرکت با دو گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال مقایسه شده و در نهایت به این نتیجه رسیده‌اند که موبایل‌های پیکسل بهتر از شاهکار اپل است.
     

    دو گوشی جدید پیکسل گوگل ارزان تر از آی‌فون ایکس هستند: هرچند گوشی‌های جدید گوگل مزایای مختلفی نسبت به آی‌فون ایکس دارند، اما شاید قیمت ارزان‌تر آنها یکی از مهم ترین ویژگی آنها باشد. گوشی پیکسل 2 با قیمت پایه 650 دلار و نسخه بزرگ تر یعنی پیکسل 2 ایکس ال با قیمت پایه 850 دلار به بازار عرضه می‌شوند. این در حالی است که آی‌فون ایکس با قیمت پایه هزار دلار روانه بازار شده است. گوشی‌های پیکسل 2 همراه با شارژر سریع عرضه می‌شوند، در حالی که آی‌فون ایکس این امکان را ندارد: شرکت اپل سرانجام پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع را به گوشی‌های آی‌فون 8 و آی‌فون ایکس اضافه کرد؛ امکانی که بعضی موبایل‌های اندرویدی چند سالی است از آن بهره می‌برند. قابلیت شارژ سریع این امکان را فراهم می‌آورد تا باتری گوشی به جای چند ساعت، تنها در طول چند دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود. با این همه وقتی جعبه آی‌فون ایکس را باز می‌کنید، با شارژر استاندارد آی‌فون مواجه می‌شوید و اگر به دنبال شارژر سریع هستید باید آن را به‌صورت جداگانه در بازار تهیه کنید. این در حالی است که گوشی‌های پیکسل جدید گوگل همراه با شارژر سریع در جعبه خودشان در بازار عرضه می‌شوند.

    نمایشگر گوشی پیکسل 2 ایکس ال بزرگ تر از آی‌فون ایکس است، در حالی که وزن هر دو گوشی یکسان است: گوشی پیکسل 2 ایکس ال 175 گرم و آی‌فون ایکس 174 گرم وزن دارند. این در حالی است که پیکسل 2 ایکس ال از نمایشگر 6 اینچی بهره می‌برد، اما اندازه نمایشگر آی‌فون ایکس به 8/  5 اینچ می‌رسد. با این اوصاف خریداران می‌توانند گوشی با نمایشگر بزرگ ‌تر اما هم وزن آی‌فون بگیرند. در گوشی‌های پیکسل دو شیشه کمتر نسبت به آی‌فون ایکس به‌کار رفته و هزینه تعمیر آنها بسیار کمتر است: آی‌فون ایکس به‌عنوان گران‌ترین آی‌فون برای تعمیر شناخته می‌شود. هزینه تعمیر نمایشگر آی‌فون ایکس بدون سرویس AppleCare+، چیزی حدود 280 دلار است و این هزینه برای آسیب‌های دیگر به 550 دلار هم می‌رسد. این در حالی است که هزینه تعمیر نمایشگر گوشی پیکسل 2 حداکثر حدود 130 دلار است و این هزینه برای تعمیر نمایشگر گوشی بزرگ‌تر یعنی پیکسل 2 ایکس ال به 220 دلار می‌رسد.

    عملکرد اندروید روی گوشی‌های پیکسل 2 سریع تر از iOS روی آی‌فون ایکس است: همانطور که اولین نسخه گوشی پیکسل عملکرد سیستم عاملی سریع تری نسبت به iOS روی آی‌فون 7 داشت،‌ حالا این اتفاق در مقایسه با گوشی‌های پیکسل 2 با آی‌فون ایکس هم رخ داده است. اندروید روی گوشی‌های پیکسل در حالت‌های مختلف باز کردن چند برنامه به‌صورت همزمان، پخش انیمیشن و...کاملا سریع‌تر از iOS روی آی‌فون ایکس کار می‌کند. گوشی‌های پیکسل 2 ارزان تر از آی‌فون ایکس هستند، اما از دوربین بهتری بهره می‌برند: در روزهای اخیر بررسی‌های مختلفی انجام و منتشر شده است که نشان می‌دهد دوربین‌های به‌کار رفته در گوشی‌های پیکسل 2 بسیار بهتر و باکیفیت‌تر از دوربین آی‌فون ایکس هستند. درست به همین دلیل هم انتظار می‌رود علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل گوشی‌های جدید شرکت گوگل را به شاهکار جدید اپل ترجیح بدهند. این در حالی است که برای خرید گوشی با دوربین بهتر قرار است هزینه کمتری هم بشود.

    در نهایت سیستم عامل اندروید بسیار تنظیم‌پذیرتر از iOS است: یکی از مهم‌ترین مواردی که همچنان باعث می‌شود بسیاری از کاربران در سراسر دنیا کار با سیستم عامل اندروید را به iOS اپل ترجیح بدهند، عملکرد راحت و البته تنظیم‌پذیر و همچنین قابلیت‌های شخصی‌سازی مختلف در این سیستم عامل است. کاربران اندروید کار با یک گوشی در دنیای بزرگ و قابل دسترس را تجربه می‌کنند، در حالی که کاربران iOS هنوز هم محدودیت‌های عجیبی را برای ارتباط با دیگر گوشی‌ها و دستگاه‌های دیجیتال پیش رو دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر