گوگل از گوشی های هوشمند پیکسل ۴ رونمایی کرد

عصر کالا- شرکت گوگل از گوشی های هوشمند جدید پیکسل رونمایی می کند. این گوشی ها دوربین های با کیفیت تر، یک سنسور رادار برای ردیابی حرکات دست و دستیار مجازی سریعتری دارند.

گوگل از گوشی های هوشمند پیکسل ۴ رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، شرکت گوگل از گوشی های هوشمند جدید پیکسل رونمایی می کند. این گوشی ها دوربین های با کیفیت تر، یک سنسور رادار برای ردیابی حرکات دست و دستیار مجازی سریعتری دارند ولی این گوشی ها هیچ ویژگی منحصر به فردی برای جدا کردن آنها از رقیبانشان و از بین بردن نگرانی ها در مورد قیمت ندارند.

    از گوشی های پیکسل4 در کنفرانس سالانه نیویورک رونمایی شد. گوگل در این کنفرانس از اولین لپ تاپ خود با قیمت متوسط،  اولین ایرباد های بی سیم با فناوری جدید و اسپیکر های کوچک رونمایی کرد.

    گوگل تقریباً چهار سال پیش شروع به ساخت سخت‌افزار کرد تا نشان دهد می تواند هوش مصنوعی را بهتر و سریعتر از رقبایش در تجهیزات جای دهد و قول داد که مشتریان برای آن سر و دست می شکنند.

    این استراتژی نتایج متفاوتی در پی داشته است ولی بزرگترین شرکت جستجوی جهان همچنان رو به جلو می‌رود و قصد ندارد میدان را در اختیار شرکت آمازون، فیس بوک یا سایر رقیبان قرار دهد. این شرکت ها بر روی سخت‌افزار سرمایه گذاری می کنند تا مشتریانشان زمان بیشتری بر روی خدمات آنها صرف کنند.

    پرفروش ترین محصولات گوگل تجهیزات دارای قیمت پایین آن بوده است ولی هنوز با سود دهی بسیار بالا فاصله دارد. تجهیزاتی که دارای قیمت بالاتری هستند مثل گوشی های پیکسل، نسبت به رهبران این صنعت مثل سامسونگ و اپل خواهان کمتری دارند و دلیل آن بازاریابی کمتر و رقابت سخت است.

    به نظر تحلیلگران، مردم در حال حاضر ترجیح می دهند به جای گوشی های مجهز بیش از 800 دلاری، گوشی های هوشمند ارزان قیمت تری داشته باشند. این خبر برای پیکسل3a که در ماه می با قیمت آغازین 399 دلار رونمایی شد خبر خوبی است. این گوشی همچنان در چند کشور مثل ژاپن و آلمان که قرار است پیکسل4 در آنها به فروش برسد، در دسترس است. هند که پیکسل3a در آن فروش میرود هنوز تراشه‌ رادار پیکسل4 را تایید نکرده است.

    رونمایی از محصولات جدید توسط گوگل آهسته و آگاهانه بوده است. این شرکت می گوید همین که محصولاتش در بازار باشند برای برند آن خوب است.

    فروش پیکسل نسل 4 با قیمت 799 دلار برای صفحه نمایش های 5.7 اینچی (14.5 سانتی متر) و 899 دلار برای صفحه نمایش های 6.3 اینچی آغاز می شود.

    ویژگی جدید این گوشی بر اساس تکنولوژی رادار باعث می‌شود کاربران با تکان دادن دستشان بر بالای صفحه فرمان بدهند.

    این گوشی ها لنزهای تله فوتو دارند و با آنها می توان از آسمان شب عکاسی کرد.

    لپ تاپ جدید لمسی 13.3 اینچی این شرکت از نوع پیکسل بوک باقیمت 649 دلار رونمایی شده است.

    گوگل همچنین از نسل دوم ایرباد تمام بی سیم خود به نام  پیکسل باد هم رونمایی کرده است که قیمت اولیه آن 179 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر