با وجود اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های گوگل؛

مدل‌های جدید موبایل گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به صورت قاچاق وارد بازار ایران شد + عکس

عصر کالا- با وجود اجرای طرح رجیستری برای گوشی‌های گوگل، مدل‌های جدید تلفن هوشمند گوگل پیکسل ۲ و گوگل پیکسل ۲ ایکس ال در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی و رنگ‌های سفید، مشکی و آبی به صورت قاچاق وارد بازار ایران شده‌اند.

مدل‌های جدید موبایل گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به صورت قاچاق وارد بازار ایران شد + عکس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، هفتم دی ماه گزارشی مبنی بر ورود قاچاقی موبایل گوگل پیکسل 2 به بازار ایران و آغاز فروش این موبایل با قیمتی بالا تنها دو روز مانده به اجرای فاز سوم طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌های برندهای گوگل، بلک بری و موتورلا منتشر شد.

    با توجه به رجیستر محموله اولیه گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال که به صورت محدود و قاچاق با رنگ مشکی وارد بازار ایران شد، کارشناسان اعتقاد داشتند دیگر تلفن هوشمندی از برند گوگل شامل سایر رنگ‌های گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال وارد بازار ایران نمی‌شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد سایر نسخه‌های گوشی‌های خانواده گوگل پیکسل 2 وارد بازار ایران شده‌اند.

    در حال حاضر، گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال به عنوان جدیدترین موبایل‌های شرکت گوگل در نسخه 128 گیگابایتی و در رنگ‌های سفید و آبی با قیمتی بالا به صورت محدود وارد بازار ایران شده‌اند که با توجه به حضور پرچمداران مطرح و پرفروشی همچون سامسونگ گلکسی نوت 8، آیفون 8 پلاس و اپل آیفون ایکس خرید این گوشی‌ها صرفا به قشر خاصی از خریداران محدود می‌شود.

    یکی از فروشندگان گوشی‌های پیکسل از استقبال مناسب برای خرید گوشی‌های پیکسل توسط قشری که به دنبال گوشی‌های خاص هستند خبر می‌دهد و می‌گوید در بازار موبایل ایران عده‌ای هستند که بحث قیمت برایشان اهمیت ندارد و حاضرند برای گوشی خاصی که کمتر دست کسی دیده شود هزینه کنند حالا پیکسل 2 تلفن هوشمندی زیبا و با کارآیی بالا است که قشر نسبتا ثروتمند و جوان علاقه زیادی به آن دارند.

    امیر یکی از فروشندگان گوشی‌های پیکسل در بازار چارسو با بیان این که این گوشی‌ها به صورت غیر رسمی وارد بازار کشور شده است، گفت: موبایل‌های وارد شده پیکسل 2 در ایران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اولین دسته مربوط به گوشی‌هایی است که دارای برچسب فروشگاه اماراتی اکسیوم امارت هستند و دسته دوم به اسمارت فون‌هایی اختصاص دارد که توسط پارس کامتل وارد بازار ایران شده‌اند.

    بر اساس تجربه چندین ساله در بازار هر دو دسته این تلفن‌های همراه قاچاق هستند اما گوشی‌های دارای گارانتی پارس کامتل بر خلاف دسته اول دارای گارانتی هستند و قاعدتا قیمت بالاتری دارند.

    وی افزود: طرح رجیستری موبایل برای گوشی‌های گوگل شروع شده است و آنچه که درباره سوابق گوشی‌های وارد شده جدید پیکسل به ایران می‌دانیم این است که گوشی‌ها به صورت قاچاق آمده‌اند اما هزینه رجیستر آن‌ها در گمرک پرداخت شده است و برای رجیستر  و فعال شدن در شبکه ارتباطی کشور هیچ مشکلی ندارند؛ البته گوشی‌هایی که در روز پنجم دی ماه وارد ایران شدند به صورت قاچاق از امارت به ایران آمدند و به این دلیل که در آن زمان رجیستری اجرایی نشده بود یکبار باز شدند و سیم کارت داخل آن‌ها رفته است تا در شبکه ارتباطی کشور ثبت شوند.

    قیمت گوشی‌های خانواده گوگل پیکسل 2 در بازار تهران به شرح زیر است:

    موبایل گوگل پیکسل 2 نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 3 میلیون و 950 هزار تومان در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی به صورت بدون گارانتی

    موبایل گوگل پیکسل 2 نسخه 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 4 میلیون و 470 هزار تومان در رنگ‌های سفید، مشکی و آبی پارس کامتل

    موبایل گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسخه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 5 میلیون و  100 هزار تومان در رنگ‌های سفید و مشکی با گارانتی پارس کامتل

    موبایل گوگل پیکسل 2 ایکس ال نسخه 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 5 میلیون و 620 هزار تومان در رنگ‌های سفید و مشکی با گارانتی پارس کامتل

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر