آیا پیکسل ۲ بهترین دوربین جهان را دارد؟

عصر کالا- تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که دوربین سری جدید همراه‌های گوگل یعنی پیکسل ۲، بهترین دوربین‌های ساخته شده در تاریخ تلفن‌های همراه هوشمند به‌حساب می‌آیند.

آیا پیکسل ۲ بهترین دوربین جهان را دارد؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایتنا، تحقیقاتی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که دوربین سری جدید همراه‌های هوشمند گوگل یعنی گوشی پیکسل 2، بهترین دوربین‌های ساخته شده در تاریخ تلفن‌های همراه هوشمند به‌حساب می‌آیند.

    دوربین تلفن‌های همراه هوشمند گوگل پیکسل 2 و همچنین گوگل پیکسل 2 XL موفق به کسب عنوان برترین دوربین تلفن همراه هوشمند شده است.
     
    اگر اندکی دقت به خرج بدهید، در مقایسه‌ای سطحی خواهید دید که بسیاری از ویژگی‌های کلیدی پرچم‌داران کمپانی‌های بزرگی نظیر اپل و سامسونگ در پیکسل‌های جدید رونمایی شده دیده نمی‌شود.
    با این‌ حال این دو تلفن همراه هوشمند، قابلیت‌های بسیار زیادی عرضه داشته‌اند که نه‌تنها ویژگی پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار داده، بلکه به لحاظ یگانگی و بی‌سابقه بودن، حتی نظر منتقدین را نیز به خود جلب کرده است.

    برای مثال یکی از ویژگی‌های برجسته این دو تلفن همراه هوشمند را می‌توان دوربین خاص 12 مگاپیکسلی آنها خواند که با داشتن تنها یک لنز توانسته است عنوان برترین دوربین تلفن همراه هوشمند را نصیب خود کند.
    این دوربین موفق شده است تا در رتبه‌بندی وب‌سایت تخصصی DxO به رتبه 98 از 100 دست بیابد و همین امر نیز پیشرفت 9 رتبه‌ای این دو دستگاه را نسبت به گوشی پیکسل که در سال گذشته میلادی عرضه شده بود نشان می‌دهد.

    از طرف دیگر، دوربین آیفون 8 و آیفون 8 پلاس پیش‌ از این با کسب رتبه 94 عنوان برترین دوربین تلفن همراه هوشمند را در اختیار داشتند که اکنون و در شرایط جدید، این دوربین متعلق به گوگل، عنوان یادشده را از آیفون 8 و آیفون 8 پلاس گرفته است.

    البته به‌تازگی گوگل صرفا به این ادعا اکتفا نکرده، بلکه برای نشان دادن قدرت فوق‌العاده بالای این دوربین و اثبات صحت این رتبه‌بندی، اقدام به گردآوری و انتشار آلبومی از تصاویر ثبت شده توسط این دوربین کرده است که کیفیت تصاویر منحصر بفرد آنها، به‌وضوح حقانیت عنوان اعطاشده به لنز این دوربین را اثبات خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر