گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال گوگل ؛ جمع‌بندی هر آن‌چه می‌دانیم

عصر کالا- در ادامه نگاهی به مشخصات فنی، طراحی، سخت افزار، نرم افزار و دوربین موبایل پیکسل ۲ (Google Pixel ۲) و پیکسل ۲ ایکس ال گوگل (Google Pixel ۲ XL) خواهیم داشت.

گوشی پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال گوگل ؛ جمع‌بندی هر آن‌چه می‌دانیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، با کنار گذاشتن مشکلات مربوط به در دسترس نبودن دستگاه، گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال را می‌توان از بهترین تلفن های هوشمندی در نظر گرفت که سال گذشته عرضه شدند. بدون شک، دوربین قدرتمند نیز اصلی‌ترین مشخصه این گوشی ها است.

    با موفقیتی که گوگل سال گذشته به دست آورد، شکی نیست که سال 2017 نیز این شرکت با گوشی هایی قدرتمند باز خواهد گشت. هرچند، هنوز ما در رابطه با تعداد موبایلی هایی که 4 اکتبر (12 مهر) معرفی خواهند شد، مطمئن نیستیم.


    نام‌گذاری و مسئولیت ساخت

    در ابتدا اخباری منتشر شد که نشان می‌داد گوگل سه تلفن هوشمند با اسامی رمز “Walleye” به عنوان نسل جدید پیکسل، “Muskie” به عنوان نسل جدید پیکسل ایکس ال و “Taimen” با اندازه‌ای بزرگ را معرفی می‌کند. اما حالا منابع مختلف از تصمیمات جدید مبنی بر عرضه دو اسمارت فون خبر دارند. در این صورت، خبری از عرضه موبایلی با اسم رمز Muskie نخواهد بود.

    در رابطه با شرکت سازنده، سال گذشته کمپانی تایوانی اچ تی سی مسئولیت ساخت نسل اول گوشی های سری پیکسل را بر عهده داشت. ولی به نظر می‌رسد حالا این وظیفه به ال جی محول شده و کره‌ای‌ها گوشی های موبایل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را تولید می‌کنند. هرچند، با توجه به سابقه همکاری این دو شرکت، این موضوع چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.


    طراحی گوشی های موبایل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال

    در رابطه با طراحی گوشی های جدید گوگل، اطلاعات مبهمی وجود دارد. برخی منابع از احتمال بهره‌گیری این گوشی از طراحی بدون حاشیه خبر دارند. به علاوه، اخیرا نیز اخباری مبنی بر احتمال استفاده از نمایشگر FullVision ال جی منتشر شده است. با این وجود، نمی‌توان با اطمینان در این رابطه سخن گفت. هرچند، در مقایسه این گوشی ها با نسل اول پیکسل که سال گذشته عرضه شد، تولید تلفن هوشمندی با نمایشگر بدون حاشیه واقعا جذاب خواهد بود.

    بنا بر شایعات جدید، تنها نسخه بزرگ‌تر این گوشی ها یعنی “Taimen” با نمایشگر بدون حاشیه عرضه شده و پیکسل 2 با طراحی همیشگی به فروش می‌رسد.

    با تکیه بر تصویری که اخیرا از گوشی آینده گوگل در دنیای واقعی منتشر شده است، احتمالا در بخش جلویی از اسپیکرهای استریو استفاده خواهد شد. البته ما هنوز نمی‌دانیم که این طراحی شامل هر دو مدل می‌شود یا نه.

    در نهایت، مقاومت در برابر آب یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این تلفن های هوشمند است که طرفداران از شنیدن آن خوشحال می‌شوند.

    صفحه نمایش

    احتمالا گوشی کوچک‌تر گوگل با نمایشگری 4.97 اینچی و فول اچ دی با حاشیه‌های بیشتر و نسخه بزرگ‌تر آن با نمایشگری 5.99 اینچی با وضوح 1440p و حاشیه‌های کم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به علاوه، همانند پیکسل و پیکسل ایکس ال، احتمالا باز هم سازندگان از پنل اولد استفاده خواهند کرد. البته تامین‌کننده این پنل‌ها می‌تواند متفاوت باشد؛ سال گذشته، گوگل در این زمینه از سامسونگ کمک گرفت، در حالی که امسال ال جی هم می‌تواند در بازی حضور داشته باشد.

     

    به علاوه، گوگل برای سرمایه‌گذاری در LG Display حدود 880 میلیون دلار در نظر گرفته تا مشکلی در تامین پنل‌های اولد وجود نداشته باشد. اگر این شرکت کره‌ای چنین پیشنهادی را قبول کند، آن‌گاه افزایش همکاری‌ها و سفارش‌های بیشتر امکان‌پذیر خواهد بود.

    سخت افزار و مشخصات فنی

    اطلاعاتی که اخیرا از طریق وب‌سایت بنچمارک‌گیری “GFXBench” در اختیارمان قرار گرفته نیز بسیاری از اطلاعات مربوط به سخت افزار گوشی های جدید پیکسل را فاش می‌کند.

    بر این اساس، نسخه بزرگ‌تر گوشی موبایل پیکسل 2 با اسم رمز “Taimen”، با صفحه نمایشی 5.6 اینچی، تراشه اسنپدراگون 835 با پردازنده هشت هسته‌ای 2.4 گیگاهرتزی و 4 گیگابایت حافظه رم تولید می‌شود. البته برخی شنیده‌ها از احتمال تجهیز آن به تراشه اسنپدراگون 836 خبر دارند. از دیگر موارد قابل توجه نیز می‌توان به حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای نسخه بزرگ‌تر و 64 یا 128 گیگابایتی برای نسخه کوچک‌تر اشاره کرد.

    دوربین

    شاید این موضوع که اطلاعات ما از دوربین گوشی های جدید گوگل تنها به اسکرین شات GeekBench محدود است، کمی ناراحت‌کننده باشد. اگر از این موضوع بگذریم، می‌توان گفت Taimen با دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلویی 7 مگاپیکسلی توسعه پیدا خواهد کرد.

    ممکن است برخی کاربران نسبت به استفاده از دوربین دوگانه پشتی امیدوار باشند، اما بهتر است بدانید هیچ‌کدام از تصاویری که تا به امروز منتشر شده‌اند، چنین موضوعی را تایید نمی‌کنند.


    نرم افزار

    از آنجایی که این تلفن های هوشمند و سیستم عامل اندروید به گوگل تعلق دارند، بی‌شک گوشی های موبایل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال نیز با اندروید 8.0 اوریو به فروش خواهند رسید. همچنین پیش‌بینی می‌شود همانند سال گذشته، گوشی های سری پیکسل با ویژگی‌های نرم افزاری اختصاصی در اختیار کاربران قرار گیرند. به عنوان مثال، سال گذشته، دستیار صوتی گوگل اسیستنت در ابتدا در انحصار پیکسل و پیکسل ایکس ال بود و سپس برای دیگر محصولات عرضه شد.

    به علاوه، اطلاعات لو رفته از سومین پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید O، از وجود قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن خبر دارد.
    زمان عرضه و قیمت

    انتظار می‌رود نسل جدید گوشی های جدید گوگل با قیمتی مشابه سال گذشته عرضه شوند. پیش‌تر نسخه 32 گیگابایتی گوگل پیکسل با قیمت پایه 649 دلار و گوگل پیکسل XL نیز با قیمت 769 دلار به فروش می‌رسیدند. به همین جهت، احتمالا تفاوتی از نظر قیمت وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر