سفیران به افزایش صادرات کالای ایرانی توجه ویژه کنند

عصر کالا- معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سفرای کشورمان خواست تا در عرصه دیپلماسی اقتصادی به جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش صادرات کالا و خدمات ایران توجه ویژه ای داشته باشند.

سفیران به افزایش صادرات کالای ایرانی توجه ویژه کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، «حجت اله میرزایی» در نشست با سفیران جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، بر نوسازی صنعتی با تعامل جهانی در زمینه انتقال دانش و فناوری تاکید کرد و گفت: 40 تا 60 درصد این تکنولوژی برای نوسازی صنایع باید در داخل کشور ساخته شود.
    معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر شناسایی بازارهای مناسب خارجی برای صادرات محصولات پتروشیمی، فولاد و لبنیات ایران تاکید کرد و گفت: صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از خدمات مشاوره خارجی برای توسعه این صنایع، ضروری است.
    میرزایی به اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای برای آماده سازی نیروی انسانی به بازار کار اشاره کرد و یادآور شد: نیازمند زمینه هایی برای مبادله کارشناس با سایر کشورها هستیم.
    وی تاکید کرد: بنگاه های تولیدی ایران در حالی آسیب دیده اند که اشتغال در گرو بهبود فضای کسب و کار است.
    به گفته معاون امور اقتصادی وزارت کار، برای توسعه اقتصادی راهی جز جذب سرمایه خارجی و ورود فناوری های جدید به کشور را نداریم.
    میرزایی در ادامه با یادآوری اینکه بازارهای هیچ اقتصادی بدون توسعه صندوق های بازنشستگی معنا نمی یابد، اظهار داشت: این صندوق ها، در حقیقت بنگاه های بزرگی هستند که تامین مالی، سپرده گذاری و سرمایه گذاری بر عهده آنهاست و در دوران سالمندی مستمری افراد تحت پوشش را پرداخت می کنند.
    در این نشست که سفرای ایران در خارج از کشور حضور داشتند، در زمینه اتصال بازار ایران به کشورهای دیگر گفت و گو شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر