کدام کالاهای صنعتی ایران بیشترین صادرات را دارد؟

عصر کالا- صادرات در بخش رادیو، تلویزیون و وسائل ارتباطی بیشترین میزان رشد مثبت و صادرات سایر تجهیزات جابه‌جایی طبقه‌بندی نشده بیشترین میزان رشد منفی را در بخش صادرات صنعتی کشور طی نیمه نخست سال جاری به خود اختصاص دادند.

کدام کالاهای صنعتی ایران بیشترین صادرات را دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، میزان صادرات صنعتی کشور در شش ماهه نخست سال جاری معادل 7654 میلیون دلار بوده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که 7461 میلیون دلار صادرات صنعتی صورت گرفته با رشد 2.6 درصدی روبرو بوده است. در میان مهم‌ترین اقلام صنعتی صادراتی ساخت رادیو، تلویزیون، وسائل ارتباطی با 159 درصد رشد در رتبه اول قرار گرفته و به رقمی معادل 6.6 میلیون دلار رسیده است. این درحالی است که میزان صادرات رادیو، تلویزیون، وسائل ارتباطی در شش ماهه نخست سال گذشته رقمی معادل 2.5 میلیون دلار بوده است.

    پس از آن کاغذ و محصولات کاغذی در شش ماهه نخست سال جاری رشدی 71.9 درصدی در صادرات روبرو شده و از رقم 26.6 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به 45.7 میلیون دلار رسیده است.

    صادرات مبلمان و مصنوعات طبقه‌بندی نشده تولیدی نیز در شش ماهه نخست سال جاری با 75 درصدی روبرو شده و از 15.9 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال گذشته به 27.9 میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است. 

    طبق اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به خبرنگار ایسنا، صادرات محصولات تولید شده از تنباکو و توتون نیز در شش ماهه نخست سال 1395 معادل 0.3 میلیون دلار بوده که در مدت مشابه سال جاری به 0.5 میلیون دلار افزایش یافته تا شاهد رشد 50.2 درصدی در این بخش باشیم.

    در خصوص بخش‌هایی که با رشد منفی در میزان صادرات صنعتی مواجه شده‌اند باید به صادرات کالاهای تجهیزات جابجایی طبقه‌بندی نشده با رشد منفی 64.5 درصدی در رتبه اول اشاره کرد، چراکه این بخش در شش ماهه نخست سال 1395 صادراتی 8.9 میلیون دلاری داشته که در مدت مشابه سال جاری به 3.1 میلیون دلار رسیده است.

    پس از آن در حوزه وسائل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر نیز با رشد منفی 24.6 درصدی در صادرات روبرو هستیم؛ به گونه‌ای که میزان صادرات در این بخش طی شش ماهه نخست سال گذشته معادل 63.4 میلیون دلار بوده به 47.9 میلیون دلار کاهش یافته است.

    صادرات محصولات فلزی فابریکی تولید شده به جز ماشین‌آلات و تجهیزات نیز سومین بخشی است که از لحاظ کاهش صادرات با رشد منفی 17.9 درصدی روبرو شده و از  206.3 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال 1395 به 170.1 میلیون دلار در شش ماهه نخست سال جاری رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر