تسهیل صادرات کالا با مدیریت واحد مرزی

عصر کالا- مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌ها و امور مجلس گمرک ایران تسهیل صادرات را از طریق مدیریت واحد مرزی قابل دستیابی دانست.

تسهیل صادرات کالا با مدیریت واحد مرزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، تسریع در انجام تشریفات صادرات که همواره مورد تاکید دولت و گمرک بوده است، تولید ملی را تقویت می‌کند و گمرکات باید حمایت از تولید ملی را به عنوان اولویت نخست در دستور کار خود قرار دهند.

    این اقدام موجب تقویت سرمایه‌گذاری و اشتغال فراگیر در کشور می شود و جهت انجام این امور، شفاف سازی، کاهش زمان و کاهش هزینه‌های ترخیص کالا و مبارزه با قاچاق کالا در کشور نیاز است.

    در همین راستا سامانه جامع و هوشمند گمرک، فرآیند انجام تشریفات گمرکی را الکترونیکی کرده و کاغذ از این فرآیندها حذف شده است که به این ترتیب، استفاده بیشتر از تجهیزات الکترونیکی و کنترلی پیشرفته در گمرگات رقم خورده است.

    در بسته حمایت از تولید گمرک ابزارهایی پیش‌بینی شده که مهمترین محور آن تسهیل صادرات و ورود مواد اولیه بکار رفته در تولید است.

    جعفری، مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌ها و امور مجلس گمرک در این باره، اجرای بهتر مدیریت واحد مرزی در گمرکات را ضروری دانسته و گفته است: تعاملات بهتر سازمان‌ها در مرزها تبادلات تجاری را تسریع و آسان می‌کند و بهبود شرایط اقتصادی و امنیت در مرزها را افزایش می‌دهد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر