صادرات بیش از ۲۴ میلیارد دلاری کالای غیرنفتی در هفت ماهه امسال

عصر کالا- معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی ایران در هفت ماهه نخست امسال به سایر کشورهای دنیا بوده است.

صادرات بیش از ۲۴ میلیارد دلاری کالای غیرنفتی در هفت ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمدرضا مودودی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه سیستان و بلوچستان  اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران به 150 کشور دنیا صادرات انجام می دهد که 70 درصد این صادرات به 10 کشور است.
    وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت های صادراتی ایران محدود است باید علاوه بر تقویت تنوع کالا، برنامه ریزی لازم برای دسترسی به بازارهای جهانی انجام شود.
    مودودی ادامه داد: به منظور پایداری ایران در بازارهای جهانی باید تلاش شود تا ظرفیت های صادراتی در کشور ارتقا یابد.
    معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: باید زیرساخت های صادراتی و بستر حمایت جدی از بخش صادرات غیر نفتی در کشور توسعه یابد تا بتوانیم با کمک بخش خصوصی، تولیداتی قابل رقابت در عرصه بین المللی داشته باشیم.
    مودودی افزود: امسال چهار هزار و 600 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها به عنوان مشوق برای صادر کنندگان کشور در نظر گرفته شده است.
    وی اضافه کرد : این مشوق ها شامل 2 هزار و 300 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و 2 هزار و 300 میلیارد تومان دیگر نیز از منابع بانک هاست.
    مودودی تصریح کرد: این منابع در اصل 11 درصدی بود اما از آنجایی که قرار شد بانک ها هم از منابع داخلی خودشان در این زمینه سپرده گذاری کنند سود این تسهیلات به 13،5 تا 14 درصد ارتقا پیدا کرد.
    وی افزود: همچنین 220 میلیارد تومان هم از ردیف بودجه امسال به بخش صادرات غیر نفتی تخصیص یافته که هنوز پرداخت نشده است.
    معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این بودجه در بخش یارانه سود تسهیلات بانکی و حمایت از حضور در بازار جهانی در قالب نمایشگاه، حمل و نقل، مراکز تجاری و کمک به صادرات خدمات فنی مهندسی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر