در دولت یازدهم محقق شد؛

کاهش چشمگیر زمان ترخیص کالا از گمرک خراسان رضوی

عصر کالا- ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: کاهش زمان ترخیص کالاهای صادراتی و ترانزیتی در گمرک استان با اجرای سامانه جامع امور گمرکی در دولت یازدهم به چهار ساعت رسید.

کاهش چشمگیر زمان ترخیص کالا از گمرک خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، امید جهانخواه روز سه شنبه افزود: این در حالی است که در اوایل کار دولت یازدهم زمان ترخیص کالا برای کالاهای صادراتی هفت روز و برای کالاهای ترانزیتی سه روز بود.
    وی بیان کرد: ایجاد سامانه جامع امور گمرکی یا تجارت فرامرزی که از سال 1392 همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده بود اواخر پارسال تکمیل و به صورت کامل راه اندازی شد و می توان آن را به عنوان بزرگترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه گمرک به شمار آورد.
    وی اظهار کرد: با تکمیل این سامانه تمام تشریفات و امور گمرکی در ادارات گمرک مشهد، دوغارون، لطف آباد، سرخس و باجگیران به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.
    ناظر گمرک خراسان رضوی، شفاف سازی اطلاعات و دسترسی آسان مردم به اطلاعات مربوط به 20 قلم کالای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از مزیت های سامانه جامع امور گمرکی برشمرد.
    وی اظهار کرد: پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد در استان مجهز به دستگاه های ایکس ری کامیونی و چمدانی هستند که عمده این دستگاه های ایکس ری در دولت یازدهم نصب شده است.
    جهانخواه افزود: نصب دستگاه ایکس ری در گمرک مرزی استان به فرآیند ورود و خروج کالا سرعت بیشتری داده و از اتلاف زمان جلوگیری می کند.
    استان خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد، و 2 بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
    کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی به ترتیب افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و کشورهای آسیای میانه هستند و سیمان، مواد غذایی و زعفران عمده ترین کالاهای صادراتی این استان را تشکیل می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر