رئیس کل گمرک:

عراق سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است

عصر کالا- رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: عراق به عنوان سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی شناخته می شود.

عراق سومین مقصد صادرات کالاهای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، فرود عسگری شامگاه چهارشنبه در نشست مرزی استان های ایلام و واسط عراق اظهار کرد: ایران و عراق همواره مراودات تجاری فعالی با یکدیگر دارند.
    وی افزود: مرز مهران به عنوان یکی از مهمترین مرزهای کشور برای توسعه فعالیت های تجاری، ترانزیت کالا و تردد مسافر شناخته می شود.
    عسگری تصریح کرد: به رغم همه ظرفیت ها و امنیت مطلوب در مرز مهران، شاهد افت شدید صادرات کالا از مرز مهران به عراق هستیم.
    رئیس گمرک کشور افزود: طی یک سال گذشته شاهد افت یک میلیارد دلاری صادرات کالا از مرز مهران به عراق بوده ایم، بطوریکه ترانزیت کالا در مهران از چهار میلیون تن به زیر 500 هزار تن رسیده است.
    وی یادآور شد: یکی از مهمترین نیازهای مرز مهران باز شدن درب ترانزیتی است که البته قصد داریم یک طرح جامع برای مرز مهران اجرا کنیم، در این طرح جامع قصد داریم با اختصاص بودجه لازم فضای گمرک مهران را گسترش دهیم.
    رئیس کل گمرک گقت: باید در مرز مهران و زرباطبیه عراق اجازه ورود و خروج کامیون ها به خاک دو کشور داده شود، یکی دیگر از اقداماتی که می تواند باعث توسعه صادرات در دو مرز شود بحث دسترسی به اطلاعات ورودی و خروجی کالاها است که به طور مثال مسئولان دو مرز تصاویر اسکن شده دستگاه های ایکس ری را قبول داشته باشند.
    عسگری بیان داشت: 50 قلم کالای صادراتی در بحث استانداردسازی نیز مورد موافقت قرار گرفته و نیاز است مسئولان عراقی گواهی استاندارد کالاها را قبول کنند‌.
    وی از آمادگی گمرک برای ایجاد بازارچه چنگوله خبر داد و گفت: ایجاد این بازاچه با توجه به تعطیلی سه ماهه مرز مهران در موقع اربعین ضروری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر