قطر، بازاری پایدار برای صادرات کالاهای ایرانی

عصر کالا- کارشناس تجارت گفت: بازار قطر می تواند بازار پایداری برای ایران باشد و به‌طور مسلم اتفاقات اخیر، فرصت خوبی برای شناخته شدن کالاها و خدمات ایرانی در کشور قطر و همچنین ورود بازرگانان ایرانی به این کشور است.

قطر، بازاری پایدار برای صادرات کالاهای ایرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مینا مهرنوش،کارشناس تجارت گفت: شاید بتوان گفت که بازار قطر می تواند بازار پایداری برای ایران باشد و بطور مسلم اتفاقات اخیر، فرصت خوبی برای شناخته شدن کالاها و خدمات ایرانی در کشور قطر و همچنین ورود بازرگانان ایرانی به این کشور و شکل گیری راه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای ادامه تجارت بین دوکشور خواهد بود.

    وی با بیان این موضوع که در تجارت با قطر باید تلاش کنیم تا تجربیات روسیه تکرار نشود، افزود: زمانیکه روسیه واردات را از ترکیه قطع کرد، از ایران خواست تا محصولات خود را جایگزین محصولات ترک در آن کشور کند اما متأسفانه استاندارد پایین محصولات ایرانی ، محدود بودن پتانسیل صادرات و ضعف مدیریتی موجب شد تا ما نتوانیم به این مهم دست یابیم.

    مهرنوش تصریح کرد: با توجه به اینکه قطر دارای یکی از بهترین شاخص‌های رفاه زندگی در کل دنیا است ، باید سعی شود در مراودات تجاری با این کشور فرصت سوزی نکرده و در عین صادرات کالاهای مرغوب، از صدور کالاهایی که به درد آنها نمی‌خورد هم جلوگیری شود.

    وی با اشاره به تغییر رویکرد در صادرات به قطر از کالا محور بودن صرف به سمت صدور خدمات اذعان داشت: قطر کشوری است که تمامی هزینه‌های درمان شهروندان خود را تأمین می‌کند، از این جهت نیز می توانیم از اعزام پزشک و خدمات درمانی به این کشور بهره ببریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر