در نشست هماهنگی اجرای تفاهم نامه استانداردی دو کشور مطرح شد؛

همکاری استاندارد ایران و ترکیه در زمینه بازرسی قبل از حمل کالا

عصر کالا- نشست بررسی برنامه اجرایی تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد ایران و موسسه استاندارد ترکیه با موضوع چگونگی روش بازرسی کالاهای وارداتی و صادراتی قبل از حمل، برگزار شد.

همکاری استاندارد ایران و ترکیه در زمینه بازرسی قبل از حمل کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت استاندارد ترکیه که به سرپرستی دکتر الهامی، مدیر روابط بین الملل موسسه استاندارد ترکیه در این نشست حضور داشت با معرفی ظرفیت های علمی و فنی موسسه استاندارد ترکیه در زمینه آزمایشگاهی و بازرسی کالا پیشنهادات خود را مطرح کردند.

    در این نشست، هیئت ایرانی نیز به سرپرستی مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، خواهان استفاده از ظرفیت های استاندارد ترکیه درباره صدور گواهی استاندارد اتحادیه اروپا برای کالاهای صادراتی ایران شد.

    بیات در این نشست ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن تفاهم نامه امضا شده بین دو مجموعه استاندارد ایران و ترکیه در سال 2016 ، به نقاط مشترکی در زمینه ارزیابی انطباق و بازرسی قبل از حمل که در تفاهم نامه مذکور به آن تاکید شده است برسیم.

    در این نشست، مقرر شد، گروه کاری ویژه ای برای بررسی پیش نویس اجرایی بازرسی پیش از حمل ظرف یک ماه آینده تشکیل شود تا با اجرای این بند از یادداشت تفاهم امضا شده در تسهیل تجارت بین دو کشور گام بلندی برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر