پنج گجت تکنولوژی جدید و برتر سال ۲۰۱۷

عصر کالا- با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میلادی، همواره یکی از کارهایی که وب سایت‌های مختلف فعال در زمینه تکنولوژی انجام می‌دهند، مرور و بررسی برترین گجت‌های تکنولوژی است.

پنج گجت تکنولوژی جدید و برتر سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، وسایل و گجت‌های مختلفی در سال 2017 معرفی و یا به بازار عرضه شد که می تواند برای بسیاری از کاربران در جهان مفید و کاربردی به شمار بیاید.

    در این گزارش به مرور و بررسی مختصری از برترین گجت ها و تکنولوژی های سال 2017 میلادی می پردازیم:

    1. ربات اسباب بازی

    این ربات که به منظور بازی کودکان طراحی شده است، در یک جعبه به صورت قطعات پازل تعبیه شده است و کاربران قادر خواهند بود با سرهم بندی و مونتاژ قطعات مختلف آن با هم، ربات اسباب بازی را بسازند. این ربات به چشم و حسگرهای هوشمند مجهز است تا بتواند افراد و اشیای موجود در محیط اطراف خود را شناسایی کند.

    2. دوربین‌های امنیتی

    با خرید و نصب این دوربین‌های امنیتی، کاربران قادر خواهند بود امنیت محیط منزل یا محیط کار خود را به طور کامل تامین کرده و در اختیار بگیرند. دوربین‌های امنیتی ساخت شرکت نست (Nest) که هم برای داخل و هم برای خارج از منزل طراحی شده است، به صورت خودکار و تمام اتوماتیک قادر است افراد پیرامون خود را شناسایی کرده و حتی چهره و هویت آنان را تشخیص دهد و سپس به گوشی هوشمند همراه صاحب منزل هشدار و اطلاع دهد.

    این دوربین امنیتی قابلیت دید واضح در شب را نیز دارا بوده و از اسپیکرهای هوشمند و قابلیت چرخش چندین وجهی بهره می برد. نصب و استفاده از این دوربین به طور قطع می تواند امنیت و آرامش را برای کاربران زمانی که در خانه نیستند، به ارمغان بیاورد.

    3. کفش هوشمند

    این کفش‌های هوشمند جدید نیاز به اتصال هیچ گوشی یا ساعت هوشمندی ندارند چراکه با بهره مندی از حسگرهای هوشمند تعبیه شده در این کفش ها، قادر است مسافت های پیموده شده کاربران را به آنها اطلاع داده و یا میزان مسافتی را باید طی کنند ، به آنها اطلاع داده می شود.

    4. ویدیو پروژکشن بی سیم

    شرکت اوپتاما تابستان سال جاری از جدیدترین ویدیو پروژکشن خود رونمایی کرد که نیازی به اتصال با سیم یا کابل به رایانه‌ها ندارد. این گجت جدید قابلیت اتصال به اینترنت بی سیم وای فای wifi، بلوتوث و درگاه HDMI را نیز دارد و تصاویر با کیفیتی را ارائه می دهد.

    5. کلاه دوچرخه سواری هوشمند

    کلاه جدید هوشمند که توسط شرکت لوموس معرفی شده است، برای آن دسته از کاربرانی که به طور حرفه ای ورزش دوچرخه سواری را دنبال می کنند و درصدد افزایش بهره وری و ضریب ایمنی خود به هنگام ورزش هستند، تکنولوژی بسیار مفید و کاربردی به شمار می رود.

    ویژگی منحصر بفرد این کلاه هوشمند آن است که به 40 عدد چراغ LED نورانی مجهز است و زمانی که دوچرخه سوار ترمز می کند، به رانندگان خودرو و یا سایر افراد پیرامون هشدار و اطلاع می دهد و بدین ترتیب از بروز تصادف جلوگیری کرده و به طور کلی ضریب ایمنی دوچرخه سواری را افزایش می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر