گجتی که موبایل را به رایانه غواصی تبدیل می کند

عصر کالا- به تازگی کارآفرینان کره جنوبی دستگاهی ساخته اند که موبایل را به رایانه غواصی تبدیل می کند. این گجت ضدآب است و تا عمق ۶۰ متری آب قابل استفاده است.

گجتی که موبایل را به رایانه غواصی تبدیل می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، در این اواخر رایانه های غواصی ساخته شده اند که مانند ساعت مچی روی دست بسته می شوند. اما بسیاری از غواصان ترجیح می دهند که از نمایشگرهای تمام رنگی بزرگتر استفاده کنند. متاسفانه چنین دستگاه هایی بیش از هزار دلار قیمت دارند. درهمین راستا گروهی از کارآفرینان کره جنوبی دستگاه ارزانی ساخته اند که تلفن هوشمند را به رایانه غواصی تبدیل می کند.

    گجت مذکور به نام Diveroid mini ضد آب است و می توان تا عمق 60 متری آب از آن استفاده کرد. این دستگاه طوری طراحی شده تا روی قاب موبایل های زیرآبی نصب شود.

    Diveroid mini به وسیله یک باتری سلولی به اندازه یک سکه فعال می شود. عمر این باتری دوساله است. به هرحال گجت می تواند عمق و دمای آب را اندازه بگیرند و با استفاده از یک بلوتوث کم مصرف اطلاعات را به اپلیکیشنی در موبایل منتقل کند. این اپلیکیشن  نیز وضعیت هر شیرجه(مدت زمان، عمق، دما و غیره) را محاسبه می کند و اطلاعات مهم  را نمایش می دهد.

    همچنین Diveroid mini با استفاده از قطب نمای تلفن هوشمند به غواص نشان می دهد امواج او را به کدام سو می برند.

    هنگامیکه کاربر با موبایل عکاسی یا ویدئو ضبط می کند، اپلیکیشن به طور خودکار توازن رنگ سفید را فراهم می کند تا به این ترتیب تاریکی محیط در اعماق آب را جبران کند.

    هنگامیکه غواصی تمام شود، کاربر می تواند اطلاعات اپلیکیشن را به راحتی منتقل کند. همچنین آنها می توانند از اپلیکیشن برای اشتراک گذاری اطلاعات درباره شیرجه و جهتشان در شبکه های اجتماعی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر