گجتی که با تولید موسیقی مخصوص کاربر را می خواباند

عصر کالا- به تازگی گجت پوشیدنی ساخته شده که با تولید موسیقی مخصوص از استرس های پیش از خواب کاربر می کاهد تا استراحت شبانه بهتری داشته باشد.

گجتی که با تولید موسیقی مخصوص کاربر را می خواباند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، بی خوابی اختلالی فراگیر در سراسر جهان به شمار می رود. در همین راستا گجت های متعددی ساخته شده اند که خواب افراد را تنظیم می کنند.

    آخرین نمونه آن دستگاهی به نام 2Breathe محصول شرکت Resperate است که با استفاده از فناوری های نوین تمرین های تنفسی برای کاربر خود تجویز می کند. همچنین مجهز به اپلیکیشنی است که به کاربر کمک می کند سریعتر و برای مدتی طولانی تر بخوابد.

    درحقیقت این گجت با کاهش استرس های پیش از خواب(اضطراب های روزانه، افکار ناراحت کننده وغیره)، کیفیت استراحت شبانه فرد را می افزاید.

    عملکرد این گجت هم بسیار ساده است. کاربر باید گجت را به تن کند و موبایل خود را روشن کند. همزمان به طور عادی نفس بکشد. در این میان دستگاه با کمک حسگرهای مختلف الگوهای تنفسی فرد را ردیابی می کند و به طور بی سیم اطلاعات را به موبایل می فرستد.

    پس از این مرحله، اپلیکیشن موسیقی مخصوص هر کاربر را تولید می کند. این موسیقی روند تنفس کاربر را آرام می کند و اگر فرد نتواند تنفس خود را با موسیقی هماهنگ کند، موسیقی با الگوی تنفس فرد خود را همخوان می کند.

    این روند طی چند دقیقه سبب می شود فعالیت های عصبی کاهش یابند در نتیجه فرد آرام تر شده و می خوابد.

    به گفته تولید کننده کاربر باید به طور مداوم روزانه حداقل 10 دقیقه از این گجت استفاده کند تا بتواند از آن نتیجه بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر