گجتی که از مرگ ناگهانی نوزاد جلوگیری می کند

عصر کالا- محققان گجتی ساخته اند که با کمک یک حسگر مایع علائم حیاتی نوزاد را در خواب رصد می کند تا احتمال مرگ ناگهانی او را کاهش دهد.

گجتی که از مرگ ناگهانی نوزاد جلوگیری می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، به تازگی دستگاهی برای رصد نوزادان طراحی شده که از احتمال مرگ آنها به دلیل سندروم SIDS می کاهد. این دستگاه ضربان قلب و تنفس نوزاد را رصد و اطلاعات را به موبایل والدین ارسال می کند.

    این سندروم به مرگ بی دلیل و ناگهانی نوزادان کمتر از یک سال گفته می شود.

    این گجت که در مرحله تولید و توسعه است، با استفاده از حسگر مایعی فعالیت می کند که از گرافن ساخته شده است. فیزیکدانان دانشگاه ساسکس این گجت را طراحی کرده اند.

    مایع داخل آن از امولسیون گرافن، آب و روغن ساخته شده که رسانای جریان الکتریسیته است. هنگامیکه یک کانال یا لوله حاوی این محلول در نتیجه تنفس یا فشار خون کشیده تر شود، خاصیت و میزان رسانایی مایع تغییر می کند. این به معنای قابل رصد بودن سرعت تنفس و نبض نوزادی است که گجت را به تن دارد.

    در مرحله بعد اطلاعات به اپلیکیشن گجت در موبایل والدین ارسال می شود.

    نمونه اولیه گجت مذکور به طور موفقیت آمیز آزمایش شده و طراحان آن امیدوارند به زودی نسخه تجاری آن را عرضه کنند. همچنین محققان نمونه ای از این گجت را برای بزرگسالان طراحی کرده اند و مشغول مذاکره برای ارائه آن به بازار هستند.

    این فناوری ارزان تولید می شود و به افراد دچار اختلالات مختلف کمک می کند خواب بهتری داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر