با شگفت‌انگیزترین گجت‌های هوشمند آشنا شوید

عصر کالا- با توجه به اهمیت روزافزون فناوری و گجت‌های هوشمند در زندگی کاربران، شرکت‌های مختلفی به توسعه، تولید و معرفی محصولات جذاب و شگفت‌انگیز جدیدی روی آورده‌اند.

با شگفت‌انگیزترین گجت‌های هوشمند آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها گجت‌های هوشمند مختلفی در زمینه‌های گوناگون توسط شرکت و استارت‌اپ‌های فعال در حوزه تکنولوژی توسعه یافته و به‌منظور تسهیل کار و فعالیت افراد و کاربران معرفی و به بازارهای جهانی هرچند محدودی، عرضه می‌شوند.

    این گزارش به مرور و معرفی مختصری از جدیدترین و شگفت‌انگیزترین محصولات و گجت‌های هوشمند در حوزه فناوری می‌پردازد که به کمک زندگی افراد آمده‌اند.

    کوچک‌ترین دستگاه چاپگر جهان

    کوچک‌ترین پرینتر و دستگاه چاپگر جهان که توسط یک استارت‌اپ و شرکت کوچک فعال در حوزه تکنولوژی ساخته و توسعه داده شده است، زوتا  (Zuta) نام دارد که کاربران درصورت نیاز قادر خواهند بود با قرار دادن آن برروی کاغذ و سپس اتصال آن که به‌صورت بی‌سیم و وایرلس به رایانه انجام می‌شود، به‌راحتی اطلاعات و متون موردنظر خود را برروی کاغذ و به سرعت چاپ کنند.

    گجتی که پا را در کفش گرم می‌کند

    افرادی که بسیار سرمایی هستند و در فصول سرد همچون زمستان از سرد شدن بیش از اندازه پاهای خود گله و شکایت داشته اذیت می‌شوند، قطعا از گرم نگه‌داشتن پاهایشان در کفش و هنگام خروج از منزل خوشحال خواهند شد.

    یک شرکت فعال در حوزه تولید محصولات نوین فناوری، یک محصول جدیدی را به مرحله تولید رسانده که با قرار گرفتن داخل کفش افراد، می‌تواند پای آن‌ها را حتی در سردترین شرایط محیطی و آب و هوایی گرم نگه دارد. این محصول هم‌چنین در برابر نفوذ آب مقاومت داشته و کاملا ضدآب است؛ بنابراین کاربران می‌توانند با خیال راحت آن را در تمامی کفش‌های خود بگذارند و در فصول سرد به بیرون بروند.

    پد شارژر بی‌سیم

    پد شارژر بی‌سیم «وی پاور» صفحه هوشمندی است که بدون اتصال سیم و کابل، قادر است گوشی هوشمند کاربران را به سرعت شارژ کند. این محصول تقریبا مشابه همان محصولی است که اپل از آن به عنوان پد شارژر بی‌سیم یا ایرپاور نام برده و قابلیت شارژ هم‌زمان چند دستگاه هوشمند را دارد. البته این محصول با اینکه سال قبل توسط اپل معرفی شده، هنوز به بازارهای جهانی عرضه نشده است.

    موس هوشمند «سوئیفت پوینت»

    بدون شک یکی از شگفت‌انگیزترین موس‌هایی که تاکنون توسط شرکت‌های تکنولوژی تولید شده است، سوئیفت پوینت نام دارد که درحقیقت یک صفحه هوشمند است که صفحه نمایش ندارد! سرعت عملکرد  و عکس‌العمل این ماوس به شدت بالاست و به کاربران به هنگام بازی‌های رایانه‌ای کمک می‌کند که به‌سرعت و با شتاب بسیاری زیادی واکنش نشان داده و فعالیت های خود را انجام دهند.

    حسگر لباس ورزشی

    حسگرهای ورزشی «سنسوریا» به ادغام گجت‌های هوشمند و صنعت پوشاک اطلاق می‌شود و برای ورزشکارانی که نمی‌خواهند جز لباس و کفش ورزشی، محصول دیگری را همراه داشته باشند، مناسب، سودمند و کاربردی خواهد بود. در اصل، داخل لباس و کفش‌های ورزشی ورزشکاران حسگرهای هوشمندی بکار برده و نصب شده است که میزان کالری مصرف شده، مسافت طی شده، ضربان قلب و غیره را بررسی و اندازه‌گیری می‌کند.

    کنترل‌کننده حیوانات خانگی

    این گجت هوشمند برای آن دسته از شهروندانی که به نگه‌داری از حیوانات خانگی علاقمندند، بسیار کاربردی است چراکه به آن‌ها امکان می‌دهد حتی وقتی که در خانه نیستند، بتوانند کارهای حیوان موجود در منزل خود را کنترل و مشاهده کنند. این گجت که به موبایل کاربران متصل می‌شود، کاربران را از حرکات و کارهای حیوان خانگی خود نظیر سگ و گربه آگاه می‌سازد و موجب می‌شود بسیاری از خطرات احتمالی کاهش یابد. لازم به ذکر است که این گجت واندر ووف (Wonderwoof) نام دارد.

    سیستم امنیتی مبتنی بر تشخیص چهره

    یک گجت هوشمند دیگری که نتامو (Netamo) نام دارد، درحقیقت به‌منظور افزایش امنیت منزل و محل کار کاربران طراحی و تولید شده است و به کاربران امکان می‌دهد تا به‌طور مداوم از حضور احتمالی افراد غریبه در محل سکونت و منزل خود باخبر شوند. این گجت هوشمند مبتنی بر فناوری تشخیص چهره و احراز هویت بیومتریک است و با شناسایی اجزای صورت افراد، می‌تواند تشخیص دهد که چه‌کسی از صاحبان منزل است و چه‌کسی غریبه بوده و به‌صورت ناشناس و غیرمجاز وارد منزل شده است.

    پاک‌کننده هوشمند لکه‌های لباس

    یک گجت هوشمند که برای افرادی که به شدت به پاکیزگی لباس و پوشاک خود و دیگران اهمیت می‌دهند، کاربرد بسیاری دارد، Swash نامیده شده است و به‌صورت هوشمندانه قادر است نوع لکه موجود برروی لباس‌های مختلف را تشخیص داده و به سرعت لکه‌های پوشاک موردنظر را از بین ببرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر