ابزارها و گجت‌های جدیدی که دنیای فناوری را جذاب کرده‌اند

عصر کالا- عاقله ترابی: گجت‌ها و ابزارهای تکنولوژی از جذاب‌ترین بخش‌های این حوزه هستند و آن‌قدر سریع پیشرفت می‌کنند که هر سال محصولات جدیدی با کارهایی‌های جالب روانه بازار می‌شوند.

ابزارها و گجت‌های جدیدی که دنیای فناوری را جذاب کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین ،  این گجت‌ها برخی جنبه سرگرمی دارند و بعضی آموزشی و به‌طور کلی می‌توان گفت حتی در حوزه‌های بهداشت و درمان و فراهم‌آوردن رفاه برای کاربران هم تولید و طراحی شده‌اند. از انواع روبات‌ها گرفته که نه‌تنها کارهای شما را انجام می‌دهند، بلکه حس همراه و همدم بودن را به شما می‌دهند تا ابزارهایی برای دفاع در جنگ‌ها همه در راستای آسایش و فراغ خاطر کاربر از مشکلات ساخته می‌شوند. این ابزارها به سرعت در حال پیشرفت هستند و هرسال نمونه‌های بهتر و به‌روزتری از سوی تولیدکنندگان معرفی می‌شود. در ادامه مروری داریم بر جذاب‌ترین گجت‌هایی که در سال جاری روانه بازار شده‌ و توجه کاربران را خود جلب کرده‌اند.

    عینک اسنپ‌چت

    اسنپ‌چت را همه تا پیش از این یک برنامه پیام‌رسان و شبکه اجتماعی می‌دانستیم. اما حالا مدتی است که این شرکت نام خود را به اسنپ تغییر داده و این تغییر محدود به نام نیست. عرضه سخت‌افزاری مانند این عینک هوشمند یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد باید ذهنمان را از اسنپ‌چتی که در قالب نرم‌افزار و یک پیام‌رسان اجتماعی بود پاک کنیم. این محصول در واقع یک عینک آفتابی است که در کناره‌های آن دو لنز دوربین تعبیه شده است. این دوربین‌ها می‌توانند تا 10 ثانیه ویدئو ضبط کنند و به اشتراک بگذارند؛ البته از آنجا که شیشه‌های این دوربین تیره و مناسب مکان‌های پرنور است باید فیلمبرداری در محیط‌هایی با نور کم را فراموش کنید. شارژکردن آن هم بهترین روش ممکن را دارد به‌گونه‌ای که کافی است عینک را درون قابش بگذارید تا شارژ شود. بزرگ‌ترین ایرادی که می‌شود به این عینک گرفت اینکه مدل و حتی سایز آن یکی است و اگر مدل آن خوشتان نیامد یا سایز آن برای صورت شما کوچک یا بزرگ بود انتخاب دیگری ندارید. این عینک 130 دلار قیمت دارد و هم با اندروید و هم با آی‌او‌اس سازگاری دارد.

    روبات جنگ ستارگان

    علاقه‌مندان به فیلم‌های جنگ ستارگان شخصیت محبوب BB_8 را می‌شناسند. این روبات حالا به دنیای ما آمده و می‌توانیم با پرداخت 150دلار آن را داشته باشیم. این روبات به همان اندازه‌ای که در فیلم است سایز کوچک و وزن کمی هم دارد. BB-8 شامل دو کره است که سر و بدن روبات را تشکیل می‌دهد. این دو کره با آهنربا به هم متصل هستند و هنگام حرکت، اغلب اوقات سر ثابت می‌ماند و بدنه می‌چرخد و به اطراف حرکت می‌کند.BB-8 تابع فرمان‌های صوتی است و از طریق بلوتوث به موبایل اندرویدی یا آی‌او‌اسی شما متصل می‌شود. این روبات ارتباطش را می‌تواند تا 30 متر حفظ کند. شما می‌توانی به BB-8 دستورات مختلفی بدهید مانند اینکه فرار کند یا نزد شما بیاید. حداکثر سرعت این روبات 24/ 7کیلومتر بر ساعت است. BB-8 همچنین صداهای به‌کار گرفته شده در فیلم جنگ ستارگان را پخش می‌کند و همین موضوع جذابیت آن را دوچندان می‌کند. به‌طور کلی این روبات بر خلاف انتظار ارتبطا نزدیکی با کاربر برقرار می‌کند و به‌خوبی می‌تواند حس خود را نشان دهد. برای شارژکردن این سرگرمی جذاب کافی است آن را روی پایه‌ شارژ بی‌سیم قرار دهید. BB-8 با یک ‌بار شارژکردن می‌تواند برای یک ساعت حرکت، انرژی داشته باشد.

    پهپاد زیردریایی

    دنیای پهپادها روز‌به‌روز در حال گسترش است. این محصولات با اهداف گوناگون، از سرگرمی یا رساندن کالا به مشتری تا امداد و کمک‌رسانی، طراحی و تولید شده‌اند. یکی از جالب‌‌ترین نمونه‌های پهپادها Biki نام دارد که برخلاف بقیه که پرنده هستند این نوع به زیر دریا می‌رود. این ابزار شبیه یک ماهی کوچک است که هنگام حرکت دم آن نیز مانند ماهی حرکت می‌کند. حداکثر سرعت Biki به 8/ 1 کیلومتر بر ساعت است و تا عمق 60 متری آب می‌تواند برود. البته فعلا فقط می‌توان تا عمق 10متری آب این دستگاه را کنترل و مسیریابی کرد. بهترین استفاده از این محصول فیلمبرداری زیر دریاست. Biki مجهز به یک دوربین 4K با زاویه دید 150 درجه است. شما می‌توانید این دستگاه را از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمندتان کنترل کنید. یکی از مزیت‌های Biki این است که پره ندارد و جدا از اینکه باعث می‌شود صدای آزاردهنده‌ای نداشته باشد، شما می‌توانید بدون نگرانی از آسیب‌دیدن افراد آن را مثلا در یک استخر بیندازید و از آن استفاده کنید. Biki قیمتی معادل 600 دلار دارد و با هر بار شارژ بین 90 تا 120 دقیقه کار می‌کند.

    ساعت مایکروسافت

    چند سالی می‌شود که ساعت‌های هوشمند وارد دنیای تکنولوژی شده‌اند و تا حد جالب توجهی هم جای خود را در میان کاربران پیدا کرده‌اند. این محصولات اغلب برای استفاده روزمره طراحی شده‌اند ولی مایکروسافت از زاویه‌ای دیگر به این محصول نگاه کرده است. ساعت «اِما» (Emma) محصولی جدید است که برای کمک به افرادی که مبتلا به پارکینسون هستند طراحی و تولید شده است. درواقع هدف Emma کاهش لرزش دست این افراد با ارسال ارتعاشاتی به مغز بیمار است. به این ترتیب بیمار می‌تواند راحت بنویسد یا طراحی کند. به گفته مایکروسافت این ساعت با استفاده از موتورهای ویبره، لرزش‌های خفیفی به وجود می‌‌آورد و ذهن بیمار را منحرف می‌کند تا سعی در ایجاد لرزه نکنند. این موضوع سبب آرام‌شدن حرکت ماهیچه‌ها می‌شود و کار‌کردن با دست ساده‌تر می‌شود. البته این ساعت فعلا در حد یک نمونه اولیه است. مایکروسافت Emma را در کنفرانس بیلد 2017 که کمتر از یک ماه پیش برگزار شد معرفی کرد و فعلا راه زیادی برای به کمال رسیدن این ابزار وجود دارد. ولی همین شروع کافی است تا امیدوار باشیم در آینده بیماران مبتلا به پارکینسون از مشکل لرزش دست خود رهایی بیابند.

    اسپیکر آمازون اکو شو

    در میان ابزارهای هوشمندی که پا به دنیای فناوری گذاشته‌اند اسپیکر هوشمند آمازون‌ اکو شو(Amazon Echo Show) جذابیت ویژه‌ای دارد. این اسپیکر یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی دارد که به دستیار هوشمند الکسا مجهز است. وجه تمایز آن از دیگر اسپیکرهای هوشمند نمایشگر این محصول است. این نمایشگر کاربردهای گوناگونی دارد، مثلا می‌توان از آن برای نمایش ویدئوهای یوتیوب استفاده کرد یا می‌توان هنگام پخش موسیقی، متن ترانه را در صفحه‌نمایش دید. همچنین شما می‌توانید از این نمایشگر به‌عنوان آلبوم عکس استفاده و تصاویر ذخیره‌شده را مانند یک آلبوم دیجیتالی مشاهده کنید. این محصول به دوربین 5 مگاپیکسلی و دو اسپیکر مجهز است که در فریم جلوی نمایشگر تعبیه شده‌اند. آمازون اکو شو با کمک وای‌فای به دوربین‌های امنیتی متصل می‌شود و شما می‌توانید از دستیار الکسای خود بخواهید که پشت در را در صفحه‌نمایش به شما نشان بدهد. این محصول آمازون هنوز وارد بازارهای جهانی نشده و یک ماه دیگر برای خرید آن باید صبر کنید. قرار است این دستگاه با قیمت 230 دلار به فروش برسد.

    دوربین 360 درجه

    موضوع عکاسی و اهمیت عکس‌های با کیفیت در سال‌های اخیر حتی به تلفن‌های هوشمند هم رخنه کرده و حالا دیگر تولیدکنندگان موبایل هم سعی دارند گوشی‌هایشان را با بهترین دوربین عرضه کنند. به این ترتیب می‌توان تصور کرد که دستگاه‌هایی که کارشان فقط عکاسی و فیلمبرداری است تا چه اندازه می‌توانند به رشد و توسعه دست یابند. کمپانی گارمین که البته آن را بیشتر در حوزه تجهیزات جی‌پی‌اس و مسیریابی می‌شناسیم هفته گذشته از یک دوربین قدرتمند با عنوان VIRB 360 رونمایی کرد. فیلمبرداری و عکسبرداری 360 درجه‌ای ویژگی مهم این دوربین است که با توجه به این موضوع می‌توان گفت این دوربین برای پلت‌فرم‌های واقعیت مجازی کاربردی خواهد بود. VIRB 360 مجهز به دو لنز دوربین است که همزمان فیلمبرداری می‌کنند و نرم‌افزار داخلی آن هم برای چسباندن این دو ویدئو به یکدیگر و ساخت یک ویدئوی 360 درجه به کار می‌رود. نکته جالب درباره VIRB 360 این است که شما می‌توانید آن را تا 10متر به اعماق آب ببرید. این دوربین با هر بار شارژ می‌تواند یک ساعت به فیلمبرداری 4K بپردازد. تاریخ دقیق عرضه این محصول معلوم نیست ولی قیمت آن 800 دلار اعلام شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر