مچ‌بندهای هوشمند فیت بیت قابل هک کردن هستند

عصر کالا- مچ بندهای هوشمند شرکت فیت بیت که برای مدیریت تمرینات ورزشی و بدن سازی استفاده می‌شوند در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند.

مچ‌بندهای هوشمند فیت بیت قابل هک کردن هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، محققان می‌گویند روشی برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران از این مچ بندها یافته اند که باعث می شود امنیت و حریم شخصی کاربران به خطر بیفتد.

    گروه از محققان دانشگاه ادینبورگ، می‌گویند سرقت اطلاعات و پیام های ردوبدل شده از طریق مچ بندهای هوشمند Fitbit One  و Fitbit Flex ممکن است و به همین شیوه می‌توان به داده های شخصی ذخیره شده برروی سرورهای شرکت فیت بیت هم دسترسی یافت. همچنین این داده ها در حین انتقال به سرورهای فیت بیت قابل سرقت یا دستکاری هستند.

    مهم ترین نگرانی در این زمینه امکان دور زدن قابلیت رمزگذاری ساعت های فیت بیت است که موجب می شود هکرها حتی قادر به دسترسی به داده های رمزگذاری شده باشند و لذا استفاده از این شیوه هم امنیت کاربران را تامین نمی کند.

    بررسی ها نشان داده که هر دو مدل مچ بند هوشمند Fitbit One  و  Fitbit Flex رمزگذاری نامطمئنی دارند و می توان سیستم رمزگذاری داده آنها را دور زد و این اطلاعات را به سرقت برد. شرکت فیت بیت می‌گوید نرم افزار مورد استفاده در مچ بندهای هوشمند خود را به روز کرده تا مشکل امنیتی آنها را برطرف کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر