با گجت جدید پیامک و ایمیل را روی دست تان بخوانید

عصر کالا- فیس بوک گجتی پوشیدنی ساخته که روی ساعد دست بسته می شود و کاربر می تواند پیامک ها و ایمیل هایش را روی پوست دست خود بخواند.

با گجت جدید پیامک و ایمیل را روی دست تان بخوانید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, فیس بوک یک دستگاه جدید ساخته که به کاربران اجازه می دهد ایمیل ها و پیام های متنی را روی پوست خود بخوانند.

    این دستگاه که دور ساعد دست بسته می شود، با استفاده از حسگرهایلمسی امواج را به شکل الگوهای خاصی منتقل می کند. این الگوها شبیه ضربه هایی آرام به پوست است که نشان دهنده علائمی از زبان گفتاری یا نوشتاری است.

    سازندگان این دستگاه معتقدند این فناوری از اعتیاد به موبایل می کاهد و حتی به افراد نابینا و ناشنوا کمک می کند تا با محیط و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنند.

    نمونه اولیه این گجت پوشیدنی در اوایل این ماه رونمایی شده اما فیس بوک آن را هفته جاری در کنفرانسی در کانادا نمایش می دهد.

    دانشمندان در آزمایشی نحوه استفاده از دستگاه را نمایش دادند. کاربران ارتعاشات خفیفی را روی ساعد خود احساس می کنند که به صورت «واج» (کوچکترین واحد زبان گفتاری ) رمزگذاری شده است. به همین دلیل یادگیری آن بسیار ساده است.

    یادگیری آن چنان ساده است که محققان فیس بوک ادعا می کنند شرکت کنندگان در آزمایش در سه دقیقه 4 «واج» مختلف را آموختند.

    همچنین شرکت کنندگان توانستند پس از یک ساعت و نیم تمرین 100 کلمه بیاموزند. از سوی دیگر گجت دارای دو نمایشگر است که هرکدام 8 ردیاب دارند. از سوی دیگر ارتعاشات به صورت امواج 20 هرتزی به دست وارد می شوند و 133 میلی ثانیه طول می کشند.

    دانشمندان در حقیقت از ساعد فرد به عنوان یک واسطه استفاده می کنند زیرا حساسیت بیشتری دارد.

    به هرحال این دستگاه می تواند جایگزین نیاز مداوم کاربران به موبایل یا تبلت و ساعت هوشمند شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر