امکان استفاده از دستیار گوگل بر روی تمامی گجت ها فراهم شد

عصر کالا- دستیار گوگل که به عنوان یک ربات با هوش و دقیق می تواند به کاربر برای اجرای فرامین صوتی، نوشتاری و فرمان های ترکیبی صوتی و نوشتاری کمک کند، اخیرا دستخوش تغییرات جدید شده است. یکی از این تغییرات فراهم شدن استفاده از این ربات هوشمند بر روی انواع و اقسام گجت ها از گوشی همراه و اسپیکر گرفته تا تلویزیون های هوشمند و غیره است.

امکان استفاده از دستیار گوگل بر روی تمامی گجت ها فراهم شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از کلیک، گوگل این روزها از قابلیت جدید در SDK دستیار گوگل خبر داده است. در واقع با استفاده از این قابلیت جدید همه کاربران می توانند دستیار گوگل را بر روی تمام گجت های خود دانلود کرده و از آن استفاده کنند. برای مثال حتی کاربران رسپری پای3 و یا کاربران سیستم عامل لینوکس نیز می توانند از دستیار گوگل استفاده نمایند.

    یکی از مهم ترین گجت هایی که کاربران می توانند از دستیار گوگل بر روی آن استفاده کنند اسپیکر است. اما گوگل اعلام کرده است که از کاربران می توانند از دستیار گوگل بر روی تمامی دستگاه های خود از قبیل گوشی تلفن همراه، ساعت، تلویزیون، خودرو آینه و هر چیزی که به ذهنشان می رسد استفاده نمایند.

    از نظر تئوری می توان گفت که در واقع از این با انواع و اقسام ابزارهایی مواجه خواهیم بود که بر روی آن ها دستیار گوگل قابل اجرا است و از این پس در فروشگاه ها کاربران می توانند تمامی ابزارها را که مجهز به دستیار گوگل هستند خریداری نمایند.

    هر چند این موضوع تنها یک نظریه است و گوگل این SDK را بیشتر برای افرادی مناسب می داند که می خواهند سخت افزار خاص و منحصر به فرد خود را طراحی کرده و بسازند تا افرادی که بخواهند از این قابلیت برای اهداف تجاری استفاده نمایند.

    رمز دالس مدیر تولید دستیار گوگل در مصاحبه ای به این نکته اشاره کرده است که پایان سال جاری قابلیت های جدید دستیار گوگل برای اهداف تجاری به کاربران ارائه خواهد شد و از طرفی در حال حاضر توسعه دهندگان برای استفاده از دستیار گوگل نیازی به پرداخت هزینه ای ندارند. او از قابلیت جدید دستیار گوگل به عنوان مرحله ای برای پیش نمایش این قابلیت ها به توسعه دهندگان و همچنین بررسی و ارزیابی این قابلیت نام برده است.

    در حال حاضر تمام کاربران می توانند به عنوان توسعه دهنده از این قابلیت جدید دستیار گوگل استفاده کنند. در واقع کاربران نه تنها می توانند از دستیار گوگل برای انجام کارهای عادی که گوگل در اختیار آن ها قرار می دهد استفاده نمایند بلکه می توانند از قابلیت جدید دستیار گوگل برای کنترل ابزار خود استفاده کنند. برای مثال می توان از دستیار گوگل برای استفاده بر روی غذا دهنده های مخصوص حیوانات خانگی استفاده کرد. مثلاً دستیار گوگل می تواند بعد از گرفتن فرمان از سوی کاربر با گفتن کلمه ای آمادگی خود را برای انجام فرمان کاربر اعلام کند. گوگل در ادامه معرفی این قابلیت به این نکته اشاره کرده است که دستیار گوگل به زودی از کلمات جدید بیشتری پشتیبانی خواهد کرد و از طرفی یکپارچه سازی در آن بیشتر خواهد شد.

    گوگل هوم و دستیار گوگل از ماه سپتامبر گذشته از نظر نرم افزاری تغییرات زیادی نداشته اند. در حال حاضر توسعه دهندگان می توانند قابلیت هایی مثل مکالمه را طراحی کرده و آن ها بر روی گوگل قرار دهند و بررسی کنند که آیا بر روی گوگل هوم کار می کنند یا نه. البته برای طراحی و اجرای دستورهای کنترلی نیاز به مشارکت با اپلیکیشن های دیگری نیز وجود دارد.

    البته گوگل هوم هنوز از لحاظ برخی از قابلیت ها به پای الکسا آمازون نرسیده است. هر چند گوگل این موضوع را مهم نمی داند زیرا گوگل به خوبی نشان داده است که می تواند با سخت افزارهای شخص ثالت به خوبی یکپارچه شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر