ترخیص ۲۶۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه از گمرک

عصر کالا- بررسی آمارهای تجارت خارجی نشان میدهد، در ۷ ماهه نخست سال جاری حدود ۲۶۵ میلیون دلار انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.

ترخیص ۲۶۵ میلیون دلار گوشی تلفن همراه از گمرک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم؛ بر اساس آمارهای گمرک ایران، در هفت ماهه نخست سال جاری حدود 552 تن انواع گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی 265 میلیون دلار از گمرکات مختلف ترخیص شده است. بر این واردات رسمی گوشی تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 43 درصدی همراه بوده است. افزایش واردات گوشی تلفن همراه در حالی انجام شده است که بازار فروش این محصولات وضعیت مناسبی نداشته و قیمتهای بالا این کالا مانع از ایجاد تعادل در بازار شده است.

    به گزارش تسنیم، برای واردات انواع گوشی تلفن همراه به صورت تجاری علاوه بر 5 درصد حقوق ورودی و سود بازرگانی، مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت می شود. بر اساس طبقه بندی بین المللی کالایی(HS) و جداول پیوست کتاب مقررات صادرات و واردات  تعرفه گمرکی ترخیص گوشی موبایل در ردیف تعرفه ای 85171210 قرار دارد. ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده شده و برای تمامی شهروندان قابل دسترسی است.

    گفتنی است، در 6 ماهه اول سال‌جاری تعداد یک میلیون و 526 هزار و 864 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است. بر این اساس به نطر میرسد در مهر ماه حدود 250 هزار گوشی تلفن وارد کشور شده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر