دهقانی‌نیا خبر داد:

آیفون X اولین موبایل‌ممنوعه در طرح‌رجیستری موبایل

عصر کالا- مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: بعد از انجام فرآیند پایش شبکه، فاز اول اجرای طرح رجیستری موبایل با معرفی دو مدل گوشی شروع می‌شود.

آیفون X اولین موبایل‌ممنوعه در طرح‌رجیستری موبایل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا درباره با چگونگی اجرای فاز اول طرح رجیستری موبایل گفت: بعد از انجام فرآیند پایش شبکه، فاز اول اجرای طرح رجیستری موبایل با معرفی دو مدل گوشی  شروع می‌شود و ابتدا به همه برندها و مدل‌ها نمی‌پردازیم. همچنین برای به‌نتیجه رسیدن چنین سیستمی در سطح‌ملی و گسترده باید مرحله به مرحله پیشروی کنیم تا ذی‌نفعان هم با طرح منطبق و ضرر و زیانی متوجه انها نباشد.

    وی با اشاره به ورود موبایل به کشور پس از اجرای فاز اول و اعلام مدل‌های ممنوعه خاطرنشان کرد: آغاز پروژه با برخی مدل‌ها و برندها آغاز می‌شود اگر فرد مسافری همان گوشی را همان زمان وارد کشور کند باید طبق قانون اعلام شده عمل کند.

    مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا با بیان اینکه موبایل آیفون 10 یا آیفون X اولین موبایل ممنوعه در طرح رجیستری موبایل است و خدمات اپراتوری دریافت نمی‌کند، اظهار داشت: با توجه به شروع فرآیند پایش شبکه طرح ثبت تلفن‌همراه یعنی طرح رجیستری موبایل و عدم مشاهده گوشی اپلX  یا همان اپل 10 در شبکه و همچنین توجه به این موضوع که تا به امروز  در گمرک هیچ ثبت سفارشی برای این گوشی نبوده و IMEI آن  در گمرک به ثبت نرسیده لذا بدون‌شک گوشی مذکور کالای قاچاق است و در این طرح پس از شروع اعمال سیاست از شبکه اپراتوری سرویس نمی‌گیرند.

    وی افزود: به‌دلیل قیمت بالا و کاذب گوشی آیفون X در بازار ایران و عدم دریافت خدمات اپراتوری این گوشی با اجرای طرح رجیستری توصیه می‌شود که مردم این گوشی‌ها را خریداری نکنند و تا زمان واردات قانونی همراه با گارانتی رسمی این گوشی جدید از اپل منتظر بمانند.

    دهقانی‌نیا درباره مدل‌های ممنوعه موبایل گفت: مدل‌های ممنوعه موبایل از جمله مدل‌های اولیه که در طرح رجیستری موبایل قرار می‌گیرند با هماهنگی شرکت‌های رسمی وارد کننده اعلام می‌شود. انتظار بر این است که طرح رجیستری موبایل تا سه ماه آینده تمامی مدل‌های موبایل از تمام برندها را پوشش دهد.

    دهقانی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد گوشی‌های کشور از طریق مبادی غیر قانونی به صورت قاچاق وارد بازار می‌شود و همین مسئله نشان از بازار بزرگ قاچاق دارد. یکی از اهداف اصلی اجرای مرحله به مرحله طرح رجیستری موبایل، واردات هدفمند است چرا که اجرای گام به گام اطمینان وارد کننده را بیشتر می‌کند و جلوی قاچاق گرفته می‌شود و در نهایت همه ذینفعان به تناسب از این طرح بهره خواهند برد.

    مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: مردم از اجرای طرح رجیستری موبایل نگران نباشند و در قبال این طرح هیچ هزینه ای از مردم دریافت نخواهد شد.

    وی درباره سامانه پیامکی 7777  به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گوشی قاچاق در طرح رجیستری موبایل خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با ارسال IMEI مدل موبایل خود به سامانه‌پیامکی با شماره 7777 از اصالت کالا و اینکه کالا در شبکه ثبت شده یا خیر، مطمئن شوند. به‌عبارت دیگر اگر در استعلام این پیام دریافت شد که کالا در شبکه ثبت نشده، از خرید این گوشی خودداری کنند در غیر این صورت در هفته‌‏های آتی سرویس نمی‌گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر