دهقانی‌نیا:

گوشی موبایل‌تان را خودتان ریجستر کنید

عصر کالا- معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه همه موبایل‌ها تا ۳۰ روز پس از روشن شدن از اپراتورها سرویس دریافت می‌کنند گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری خودتان گوشی موبایلتان را ریجستر کنید.

گوشی موبایل‌تان را خودتان ریجستر کنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، حمیدرضا دهقانی‌نیا، معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: چهار برند از جمله اپل، مشمول طرف ریجستری هستند.

    او گفت: برای گوشی‌های دست دوم، خریدار باید فرآیند رجیستری را طی کند تا ببینند که آیا گوشی مورد نظر در سامانه ثبت شده است یا خیر؟

    دهقانی نیا افزود: اولین گام این است که بازگشت به تنظیمات کارخانه باید اعمال شود، خریداران حتما توجه داشته باشند که  کارت گارنتی را دریافت کنند، کد فعال سازی 6 رقمی نیز باید دریافت و پس از احراز هویت گوشی مورد نظر ریجستر شود. این مراحل اگر انجام شود خریداران ارزش افزوده های بالایی دریافت می‌کنند.

    او افزود: گوشی که توسط مسافر وارد کشور شده است باید در شبکه گمرک ثبت شود، مسافر باید با شماره پاسپورد وارد سامانه پنجره واحد گمرک شده و نسبت به ریجستر گوشی خود اقدام کند.

    معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر فرد در 6 ماه گذشته گوشی مورد نظر را خریداری کرده باشد قطعا از سرویس‌های مخابراتی بهره مند می‌شود مگر آنکه در زمان آغاز طرح گوشی به هر علتی خاموش بوده باشد.

    او گفت: گمرک برای ورود تک گوشی‌ها تا 80 درصد معافیت در گمرکی اعمال کرده است.

    او افزود: براساس قانون گوشی‌های خریداری شده تا 18 ماه مشمول خدمات پس از فروش می شود، مردم نباید برای اجرای طرح ریجستری مبلغی بپردازند، فرآیند استعلام اصالت نیز مشمول پرداختی نمی‌شود.

    دهقانی نیا گفت: مردم حتما فرآیند استعلام را خودشان انجام دهند زیرا همه گوشی‌ها بعد از روشن شدن تا 30 روز از اپراتورها سرویس دریافت می‌کنند، کارت گارانتی باید در جعبه باشد، در فرآیند فعال سازی حتما باید شماره موبایلی وارد شود که قرار است روی دیوایس قرار گیرد.

    او افزود: امکان انتقال مالکیت نیز به زودی فعال می شود به این معنا که پیگیری گوشی سرقت شده و نیز غیرفعال کردن سیم کارت را خود فرد انجام می‌دهد.

    معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 67 درصد از گوشی‌های وارداتی در سامانه ثبت شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر