انسداد مرزها گامی مهم جهت کنترل قاچاق کالا به داخل کشور است

عصر کالا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید روی مسئله انسداد کامل مرزها برنامه‌ریزی کند گفت:‌ انسداد مرزها گامی مهم در جهت کنترل قاچاق کالا به داخل کشور است.

انسداد مرزها گامی مهم جهت کنترل قاچاق کالا به داخل کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، کاظم دلخوش در رشت اظهار داشت:‌ یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های لازم برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی کنترل و کاهش ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور است و اقدام اخیر دولت در انسداد مرزها می‌تواند در این مسیر به نحو مطلوبی راهگشا باشد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: برای تحقق شعار امسال عناصر بسیاری باید در کنار هم قرار گیرند و به عقیده بنده با این‌ شرایط فعلی داخل کشور و در بعد خارجی نیز مشخص نبودن مسائلی نظیر آینده برجام نیل به اهداف تعیین شده داخلی را با مشکل مواجه می‌کند.
    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد:‌ برای حمایت از کالای ایرانی باید از تولیدکننده داخلی حمایت جدی و بیشتری انجام شود زیرا برون رفت از معضلات پیچیده‌ای نظیر بیکاری جوانان علاوه بر عزم ملی همه دستگاه‌ها، رونق یافتن بخش‌های تولیدی و صنعتی داخلی را می‌طلبد.
    دلخوش با تأکید بر اینکه رفع بیکاری تنها کار یک گروه و بخش خاص نیست افزود:‌ هم دولت و هم مجلس طرح‌هایی را در زمینه اشتغال تهیه و تدوین کرده‌اند اما اگر روند برنامه‌ها درست مانند گذشته همچنان به همین منوال در کشور پیش رود نمی‌توان به تحقق شعارها و برنامه‌های اشتغال‌زایی امیدوار بود.
    وی به مسئله تک نرخی شدن ارز و منابع ارزی موجود کشور اشاره کرد و گفت: دولت باید بر روی منابع تأمین ارز مورد نیاز کشور مانند نفت‌، پتروشیمی‌، صادرات کالاها و نظیر این‌ها برنامه‌ریزی کند تا در کنار تک نرخی کردن ارز بتواند ساماندهی مطلوبی را در بازار و درآمدهای ارزی کشور ایجاد کند.
    دلخوش با بیان اینکه دولت برای کنترل بازار ارز راه بسیار سختی در رشت پیش دارد ابراز کرد:‌ به اعتقاد بنده اگر دولت بتواند همچنان سیاست‌های تأمین ارز و کنترل بازار را اجرایی کند مشکلات این حوزه رفع می‌شود هرچند زمینه‌های لازم جهت تحقق این هدف چه در داخل و چه در خارج کشور فراهم نیست.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چند نرخی بودن ارز را عامل بروز فساد در کشور خواند و افزود‌: اوایل انقلاب نیز طرح‌هایی نظیر ارائه کوپن و بن کالا در بین مردم اجرا می‌شد که علاوه بر فوایدش ارائه آن در بازار سیاه خرید و فروش، مشکلات و فساد گسترده‌ای را در داخل کشور ایجاد کرده بود.
    دلخوش به دو مسئله انسداد مرزها و کاهش قاچاق کالا اشاره کرد و اظهار داشت:‌ طول مرزهای کشور در حال حاضر 8 هزار 600 کیلومتر است و انسداد آن‌ها می‌تواند تأثیر چشمگیری در کاهش ورود کالای قاچاق به داخل کشور داشته باشد هرچند که این کار بزرگ به بودجه‌های هنگفتی نیازمند است.
    وی به انسداد 20 درصد مرزهای کشور اشاره کرد و ابراز داشت:‌ برای کنترل و مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا نیازمند کنترل تمام مبادی ورودی و خروجی کشور هستیم و تا زمانی که این کار به طور کامل اجرایی نشود نمی‌توان از اثربخشی برنامه انسداد مرزها اطمینان پیدا کرد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از راه‌های حمایت از تولیدکننده داخلی مبارزه با قاچاق کالا است افزود:‌ اگر اقداماتی نظیر مبارزه با قاچاق کالا،‌ حمایت از بخش‌های تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات داخلی به‌درستی انجام شود می‌توان به ایجاد رونق اقتصادی در کشور امیدوار بود.
    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر ادامه اجرای برنامه انسداد مرزها عنوان کرد:‌ در حال حاضر انسداد همه مرزها به‌صورت یکجا به جهت هزینه‌های بسیار هنگفت آن برای کشور مقدور نیست اما دولت می‌تواند با تأمین بودجه لازم برنامه انسداد مرزها را به تدریج و به صورت بخشی اجرایی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر