عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس:

کاهش تعرفه واردات تنها راه حل مقابله با قاچاق نیست

عصر کالا- عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا با اشاره به روند رو به رشد قاچاق کالا در کشور، گفت: کاهش تعرفه واردات تنها راه مقابله با قاچاق نیست.

کاهش تعرفه واردات تنها راه حل مقابله با قاچاق نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خانه ملت, معصومه آقاپور علیشاهی در رابطه با میزان قاچاق کالاهایی که به صورت قاچاق به کشور وارد می شوند، گفت:  آمارهای متعددی در این رابطه منتشر می شود که متاسفانه نشان از رشد هر ساله آن دارد، اما در میان آمار اعلام شده  پوشاک، طلا و لوازم آرایش در صد کالاهای قاچاق  قرار دارند.  

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای  اسلامی،  با اشاره به اینکه  در سال‌های اخیر همواره موضوع قاچاق کالا و راهکارهای مقابله با آن از جمله مهم ترین چالش های اقتصادی کشور  به شمار می رود، افزود: در حال حاضر قوانین برای  مبارزه با قاچاق وجود دارد و شاید بتوان گفت نیاز امروز تهیه یک راهبرد منسجم و اصولی برای اجرایی کردن قوانین و آئین نامه ها است. 
    نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که برای مبارزه با  این معضل اقتصادی می توان در نظر گرفت، بالا بردن ریسک قاچاق است. به نظر می رسد کم بودن ریسک قاچاق و مشکلاتی که  برای واردکنندگان رسمی در روند بروکراسی وجود دارد، به افزایش حجم قاچاق کمک می کند.  
    عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز  با تاکید بر اینکه  تنها علتی که انگیزه و عایدی حاصل از قاچاق کالا را افزایش می دهد، عدم پرداخت تعرفه گمرکی نیست، بیان داشت:به نظر می رسد، در مواقعی  قاچاقچیان انگیزه‌هایی مانند  فرار از شفافیت به خصوص در بحث مالیات،  دور زدن جریان بروکراسی  در روند گمرکی و ...  انگیزه قاچاق را بالا برده  و به همین دلیل نمی توان تنها با کاهش تعرفه ها اقدام به پیشگیری از قاچاق کالا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر