مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان تشریح کرد:

سه روش برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق

عصر کالا- مدیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان گفت: ۵ هزار میلیارد تومان کالای متروکه با همکاری گمرک در حال تعیین تکلیف شدن است.

سه روش برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، در جریان بازدید خبرنگاران از گمرک شهید رجایی استان هرمزگان یکی از سازمان‌های همجوار و همکار گمرک سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است که زیرمجموعه وزارت اقتصاد محسوب شده و وظیفه آن رسیدگی و تعیین تکلیف کالاهای قاچاق و متروکه است.

    در همین راستا مهدی فتحی مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان اظهار داشت: در حال حاضر 5 هزار میلیارد تومان کالای متروکه در انبارهای این سازمان موجود است که برابر مقررات و ضوابط رایزنی‌ها برای تعیین تکلیف آن در حال انجام است.

    وی با تأکید بر اینکه در دوره جدید مدیریتی سیاست این سازمان تعیین تکلیف کالاهای متروکه است، گفت: با هماهنگی گمرک 8 هزار ردیف کالایی تعیین تکلیف خواهد شد.

    مدیر جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان هرمزگان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد کالاهای قاچاق تصریح کرد: سه روش برای تعیین تکلیف این کالاها وجود دارد، یکی از این روش‌ها بحث صادرات است، دومین مدل انهدام کالاها به‌خصوص مواد غذایی و کالاهای ممنوعه بوده و سومین مورد به کالاهای موردنیاز کشور بازمی‌گردد که در شرایط خاص مانند تجهیزات پزشکی، ‌پالایشگاهی، ماشین‌آلات تعیین تکلیف خواهد شد.

    به گفته فتحی سیاست اموال تملیکی در مورد کالاهای قاچاق اجرای فرامین مقام معظم رهبری و نیز اعمال مواد 55 و 56 آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر