استاندار مرکزی :

۲۲۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد

عصر کالا- در بهار امسال بیش از ۲۲۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از این استان به نقاط مختلف جهان صادر شد.

۲۲۰ میلیون دلار کالا از استان مرکزی صادر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، سید علی آقازاده شامگاه چهارشنبه در نشست ائتلاف برای توسعه در تالار زیتون اراک، افزود: این میزان صادرات در شرایط نوسانات نرخ ارز اتفاق افتاده است و این مهم نشان از کیفیت و نیازمندی بازار جهانی به کالاهای این استان دارد.
    وی ادامه داد: تولیدکنندگان استان مرکزی توانسته اند تا حدودی جای خود را در بازارهای جهانی باز کنند و می طلبد با حمایت های ویژه از این قشر به خصوص در بخش بازاریابی و ارائه خدمات آموزشی در خصوص چگونگی حضور در بازارهای جهانی زمینه هر چه بیشتر تولیدکنندگان استان را در بازارهای هدف بین المللی فراهم کرد.
    استاندار مرکزی بیان کرد: اقدامات احساسی، شعار محوری نمی توان کشور را در مسیر توسعه قرار دهد و نیاز است که مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی با برنامه و اراده قوی در میدان عمل حاضر شوند و توانمندی خود را به منصه ظهور بگذارند.
    وی اضافه کرد: بر اساس شواهد، عملکرد سامانه نیما بعد از نوسانات نرخ ارز در حد انتظار نبوده است و می طلبد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نظارت بیشتری بر این سامانه داشته باشند.
    آقازاده اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی اساس موفقیت در کارها است و شرایط امروز کشور نیز بیش از هر چیزی برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و دولت تدبیر و امید نیازمند یکپارچگی و انسجام مردم، مسئولان و همه جریان های سیاسی دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
    نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وحدت و همگرایی لازمه پیشرفت و توسعه استان است که این مهم باید سرلوحه امور مسئولان قرار گیرد.
    محمد حسینی افزود: اختلال در بازار و افزایش تقاضای ارز باعث اختلال در سامانه نیما شده است.
    وی بیان کرد: تولیدکنندگان باید بدانند که به هر میزان که ارز نیاز داشته باشند در کشور وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست.
    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دولت باید با برنامه هدفمندی از ظرفیت جوانان و زنان خلاق در بخش های مختلف مدیریتی بیشتر استفاده کند.
    سید مهدی مقدسی افزود: مردم ایران اسلامی به برنامه هایدولت تدبیر و امید رای داده اند و اگر دولت به برنامه ها و وعده های خود عمل کند فضای جامعه تلطیف خواهد شد.
    وی ادامه داد: کسانی که به دولت دکتر روحانی رای داده اند همچنان حامی دولت و سیاست های رئیس جمهوری هستند اما نقاط صعف را نیز باید با هدف اصلاح و توسعه کشور بیان کرد.
    رئیس شورای ائتلاف برای توسعه استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: انسجام قابل قبولی برای توسعه در این استان شکل گرفته است.
    رضا آستانه تصریح کرد: پیشنهاداتی که در نشست های پیشین مطرح شد، پیگیری شده و امید است با پشتکار و همت مضاعف با سرعت قابل قبولی مصوبات محقق شوند.
    علی ابراهیمی نماینده مردم شازند گفت: توسعه متوازن در کشور با مشارکت آگاهانه تک تک افراد و به کارگیری هوشمندانه امکانات و قالبیت های داخلی تحقق می یابد.
    استان مرکزی 12 شهرستان، یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت و هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر