استاندار یزد:

قاچاق کالا، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور نابود کرده است

عصر کالا- استاندار یزد مسئله قاچاق را یکی از بنیادی‌ترین مباحث در توسعه پایدار دانست و گفت: قاچاق کالا، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور نابود کرده است.

قاچاق کالا، یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی را در کشور نابود کرده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، محمود زمانی قمی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان یزد با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان حمایت از کالای داخلی از سوی رهبر انقلاب، مسئله قاچاق را یکی از بنیادی‌ترین مباحث در این عرصه داست و گفت: از آغاز کار دولت یازدهم بیش از 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد شده است.

    وی ادامه داد: البته در با اقدامات صورت گرفته در این عرصه شاهد کشفیات بوده و میزان قاچاق به 13 میلیارد دلار رسیده است که این خود مبلغی کلان و نگران‌کننده است، این حجم از قاچاق یک‌میلیون و 300 هزار فرصت شغلی را در کشور از بین برده است.

    استاندار یزد عرصه کفش را یکی از بازارهای قابل‌توجه قاچاق دانست و اذعان کرد: بازار کفش کشور 500 هزار شغل ایجاد کرده و تا 50 درصد مقدار موجود نیز ظرفیت ایجاد را دارا است، این عرصه در سال 1395 میزان واردات 182 میلیارد تومان به‌صورت قاچاق و 127 میلیارد تومان به‌صورت رمی را به خود اختصاص داده و هزاران شغل را از هم‌وطنان دریغ نموده است، با مبازره با قاچاق و نظام‌مندی مناسب واردات است که می‌توان ضمن ایجاد مشاغل سازنده در کشور و ایجاد توسعه‌ای پایدار در عرصه اقتصاد، حس اطمینان. گرایش به محصولات داخلی را در مردم ایجاد کرد.

    این مدیر ارشد استان یزد، پوشاک را از دیگر عرصه‌های تاخت‌وتاز قاچاقچیان برشمرد و افزود: گردش مالی در عرصه پوشاک بالغ‌بر سه هزار میلیارد تومان است، قاچاق در این عرصه توانسته است هزاران شغل را از مردم کشور دریغ داشته و ضربه‌ای بزرگ و چندجانبه به کشور وارد کند، لذا بسیار ضروری است تا با مبارزه با قاچاق پوشاک و حمایت مناسب از تولیدات داخلی، بیش از 300 هزار شغل را برای هم‌وطنان به ارمغان آورد.

    زمانی قمی در ادامه با اشاره به اشتغال 10 هزار نفر در عرصه لوازم‌خانگی کشور، این عرصه را از دیگر عرصه‌های موردتوجه بازار قاچاق دانست و بیان کرد: بازار داخلی تنها توانسته است میزان 40 درصد از گردش مالی 300 هزار میلیارد تومانی لوازم‌خانگی را در دست بگیرد و حتی بسیاری از نمانام‌ها در این عرصه دچار آسیب جدی شده‌اند، طبیعتاً حمایت از این بازار و توسعه این اقدام، ایجاد شغل در جامعه و اشاعه گرایش ملی به خرید کالای داخلی را در بر خواهد داشت که به‌خودی‌خود گامی ارزشمند در ارتقای سطح درآمد ملی خواهد بود.

    وی شعار سال را بسیار جامع و دربرگیرنده مفاهیم ارزشمندی ازجمله اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و استقلال دانست تصریح کرد: خرید کالای ایرانی با افزایش تقاضا، اشتغال‌زایی در کشور را رشد داده و با جذب سرمایه‌های داخلی توسعه اقتصاد را به ارمغان می‌آورد، این اقدام از سوی دیگر کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی را نیز موجب خواهد شد.

    این مقام مسئول بیان کرد: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید توجه داشته باشند تا با تولید کالای مرغوب، حمایت از حقوق خریداران و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، حس اعتماد را در مردم افزایش دهند.

    استاندار یزد افزود: البته در مراحل سطحی و نگاه اول، حمایت تبلیغاتی و ارائه وام شاید آغازی مناسب باشد ولی حمایت اصلی از این عرصه با برنامه‌ریزی‌های دقیق مالی و کنترل تورم تحقق خواهد یافت، امیدواریم بتوانیم با همکاری همگانی و استفاده از راهکارهای راهبردی از سوی نخبگان جامعه ازجمله دانشگاهی و اجتماعی طرح‌های مناسبی را در این عرصه اجرا کنیم.

    زمانی قمی در ادامه با اشاره به چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اذعان کرد: انقلاب اسلامی که حاصل ولایت‌پذیری مردم، رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بوده و از سوی حوزه‌های به بار نشست، تحقق آرمان‌های ملت ایران و تلاش‌های ایرانیان از زمان مشروطه، قبل و بعدازآن بود.

    وی ادامه داد: بدخواهان این مرزوبوم و انقلاب سال‌هاست که شاهد موفقیت‌های بسیار این انقلاب بوده و به یاری خداوند هماره شاهد رشد و شکوفایی این ملت خواهند بود، همگان باید از انقلاب، این نعمت الهی بهره برده و با جذب حداکثری گامی مؤثر در اشاعه آرمان‌های انقلاب اسلامی برداریم.

    استاندار یزد گفت: امید است با برنامه‌ریزی مدون و مناسب جشنی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کرده و اقتدار این نظام مقدس بیش‌ازپیش برای جهانیان آشکار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر