۴۳ هزار پرونده قاچاق کالا در کشور تشکیل شده است

عصر کالا- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: بیش از ۴۳ هزار پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است که به ۹۰ درصد آنها تعزیرات حکومتی رسیدگی می کند.

۴۳ هزار پرونده قاچاق کالا در کشور تشکیل شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، امین دلیری افزود: 161 هزار ردیف کالایی برای قاچاق کالا وارزش در قانون قید شده است که حکایت از تنوع بالای کالایی دارد.
    دلیری اظهار کرد: بیشتر کالاهایی که امحا می شوند شامل کالاهای سلامت محور همچون اقلام دارویی، بهداشتی و غذایی، مغایر با ارزش های فرهنگی جامعه و تاریخ گذشته هستند.
    مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: بیشتر کالاهای قاچاق ضبطی در کشور شامل منسوجات، البسه ارتباطی همچون موبایل و الکترونیکی می شود.
    وی خاطر نشان کرد: کالاهای ممنوعه همچون مشروبات الکلی بلافاصله پس از کشف امحا می شوند اگرچه در قانون ذکر شده است که پیش از امحا باید تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شود.
    دلیری ادامه داد: کالاهای ممنوعه فرهنگی از جمله گیرنده های ماهواره ای، پس از ضبط به سازمان های مربوطه تحویل می شود.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مورد کالاهای که مشکوک به آلودگی بیولوژیکی هستند، بلافاصله دستور امحا صادر می شود و این موضوع در خصوص اسباب بازی ها که به دست کودکان می رسد، به شکل ویژه پیگیری می شود.
    وی اضافه کرد: در خصوص معدوم یا منهدم سازی کالاهای دارای احتمال آلودگی بیولوژیکی هیچ اغماضی نیست.
    دلیری برای حضور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان زنجان به این استان سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر