تکمیل سامانه‌های رصد معابر و جاده‌ها برای مبارزه با کالای قاچاق در ۹۷

عصر کالا- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از تکمیل سامانه‌های الکترونیکی نظارتی در حوزه‌های رصد معابر و رصدهای خودروهای حمل بار و جاده‌ای برای پر کردن خلاءهای موجود در سال ۹۷ خبر داد.

تکمیل سامانه‌های رصد معابر و جاده‌ها برای مبارزه با کالای قاچاق در ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, علی‌اکبر پوراحمد نژاد با اشاره به برنامه‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران برای سال جدید اظهار کرد: یکی از ثمرات مبارزه با قاچاق کالا، شفاف‌سازی در بستر تعاملات اقتصادی است و امسال نیز حمایت از کالای ایرانی یکی از اولویت‌های اصلی است که با برچیده شدن بستر عرضه اندام کالاهای خارجی و قاچاق، زمینه برای عرضه کالاهای تولید داخل فراهم می‌شود.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر اینکه مردم در انتخاب کالاهای مورد نیازشان کاملاً آزاد هستند، گفت: ما با مبارزه با ورود و عرضه کالاهای خارجی زمینه را برای عرضه کالاهای تولید داخل فراهم می‌کنیم ولی باید تولیدکنندگان کشور بتوانند با عرضه محصولات باکیفیت و به روز، خلاء موجود در بازار را برطرف و بازار و سلیقه مخاطب را جلب کالاهای داخلی کنند چراکه در صورت عدم عرضه محصولات به روز و باکیفیت به دلیل آنکه روند واردات قانونی کالا متوقف نخواهد شد، مصرف کننده به سمت کالای خارجی متمایل خواهد شد.

    وی با اشاره به نتایج اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران طی سال گذشته گفت: در سال‌های 95 و 96 توانستیم در استان تهران به عنوان مهمترین مقصد کالای قاچاق در کشور، سطح عرضه کالا را مدیریت کنیم و با همکاری‌ اتحادیه‌ها و اصناف، گام‌های بلندی در این راستا برداریم.

    پوراحمد نژاد اضافه کرد: براساس آمارهای موجود، 46 اتحادیه، نمونه‌های تولیدی داخلی دارند که به دلیل قاچاق کالا، درگیر کالاهای قاچاق بودند و در سال گذشته 6 اتحادیه شامل 8250 واحد صنفی که عرضه کلان کالا در کشور را عهده‌دار بودند رصد شده و عوامل تخلف در این حوزه شناسایی شد.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان اینکه کمک به سایر اتحادیه‌ها در سال جاری ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: علاوه بر این موارد با همکاری وزارت اطلاعات موفق شدیم در اواخر سال گذشته، تعدادی از باندهای قاچاق کالا را شناسایی و تحت ضربه قرار دهیم و این روند در سال 97 ادامه خواهد داشت.

    به گفته وی سامانه‌های الکترونیکی نظارتی نیز در سال 97 تکمیل خواهد شد و تکمیل این سامانه‌ها در حوزه‌های رصد معابر و رصدهای خودروهای حمل بار و جاده‌ای برای پُرکردن خلاءهای موجود در دستور کار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر