یک فعال بازار لوازم‌الکترونیک اعلام کرد:

برنامه‌ریزی ویژه ایسوس برای بازار سرورها در ایران

عصر کالا- مدیر بخش قطعات دفتر هماهنگی‌های ایسوس در ایران گفت: این برند برای سال آینده، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در مورد عرضه محصولات سرور خود دارد؛ چرا که بازار کشور در این حوزه در انحصار برندی که است که گارانتی و خدمات پس از فروش خود را در ایران عرضه نمی‌کند.

برنامه‌ریزی ویژه ایسوس برای بازار سرورها در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، امیر درودگریان بیان کرد: ایسوس از حدود 15 سال پیش وارد بازار کشور شد اما در حدود پنج سال دفتر هماهنگی و همچنین خدمات پس از فروشی برای آن تشکیل نشده بود. 

    وی افزود: بیش از 10 سال از زمانی که دفتر هماهنگی‌های ایسوس در ایران کار خود را آغاز کرده، می‌گذرد و اکنون چهار نماینده در بخش قطعات و سه نماینده در بخش سیستم‌ها مسئولیت ارائه خدمات پس از فروش را بر عهده دارند.

    این فعال بازار لوازم‌الکترونیک ادامه داد: ایسوس شبکه فروش گسترده‌ای را در سراسر کشور ایجاد کرده که بیش از هزار واحد صنفی را شامل می‌شود و همچنین دفترهای خدمات فروش آن در شهرهای بزرگ دایر شده‌اند.

    به گفته درودگریان این دفترها مانند بسیاری از همتایان خود پیک ارسال کالا به تهران نیستند و خود آنها با بهره‌گیری از نیروهای متخصص می‌توانند پاسخگوی نیاز مشتریان باشند.

    سهم 57 درصدی ایسوس از بازار مادربورد ایران

    این فعال اقتصادی با اشاره به فعالیت برند ایسوس در دو بخش قطعات و سیستم‌ها، بیان کرد: گروه نخست شامل مواردی مانند هارد، مانیتور، مادربورد، کارت گرافیک، موس، کیبورد و سرور می‌شود و در گروه دوم کالاهایی چونموبایل، تبلت و نت‌بوک قرار دارند.

    وی افزود: سهم ایسوس از بازار هر کدام از محصولات و گروه‌ها در ایران با یکدیگر متفاوت است و بهترین جایگاه در بخش قطعات به مادربورد اختصاص می‌یابد که حدود 57 درصد از بازار را در فصل سوم سال 2016 در اختیار داشته است.

    به گفته مدیر بخش قطعات دفتر هماهنگی‌های ایسوس در ایران در همین گروه کارت گرافیک، دی‌وی‌دی رایتر و مانیتور در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

    این فعال بازار لوازم‌الکترونیک بیان کرد: در بخش سیستم‌ها نیز نوت‌بوک و تبلت بیشترین فروش را داشته‌اند.

    برنامه‌ریزی ویژه ایسوس برای بازار سرورها

    درودگریان گفت: ایسوس در حال بررسی و برنامه‌ریزی است تا یکی از گروه‌های کالایی‌خود را به مرحله تولید داخل برساند.

    وی افزود: این اقدام در قالب سرمایه‌گذاری مشترک ایسوس با یک شرکت تولیدکننده داخلی صورت می‌گیرد و بخشی از تکنولوژی نیز در فرایند همکاری مورد اشاره انتقال می‌یابد.

    مدیر بخش قطعات دفتر هماهنگی‌های ایسوس در ایران با اشاره به برنامه‌ریزی این برند برای گسترش سبد کالای محصولات خود در کشور گفت: ایسوس اکنون 20 گروه کالایی را در ایران عرضه می‌کند که شامل بیشتر محصولات آن می‌شود.

    درودگریان ادامه داد: برخی تولیدات این برند که مدت زمان زیادی از عرضه آنها به بازارهای جهانی نمی‌گذارد از جمله ابزارهای سلامتی، اسمارت‌فون‌ها و تجهیزات هوشمندسازی خانگی هنوز به بازار ایران نیامده‌اند که برخی از آنها در سال آینده وارد کشور می‌شوند.

    وی بیان کرد: این برند برای سال آینده، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در مورد عرضه محصولات سرور خود دارد چرا که بازار کشور در این حوزه در انحصار برندی که است که گارانتی و خدمات پس از فروش خود را در ایران عرضه نمی‌کند.

    به گفته این فعال اقتصادی، ایسوس قصد دارد سرورهای خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه کند و به نیازهای بازار در این زمینه پاسخ بدهد.

    رقابت برای عرضه بهتر خدمات پس از فروش

    درودگریان بیان کرد: توزیع‌کنندگان محصولات ایسوس در کشور به منظور ایجاد رقابت میان شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پس از فروش، جشنواره‌هایی را آغاز کرده‌اند.

    این فعال بازار لوازم‌الکترونیک ادامه داد: بسیاری از برندهای رقیب دارای گارانتی انحصاری هستند در نتیجه زمینه‌ای برای شکل‌گیری رقابت به منظور ارائه خدمات بهتر به مشتریان آنها وجود ندارد اما محصولات ایسوس با گارانتی‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

    وی افزود: قطعات این برند در گذشته با دوگارانتی سازگار و ویستا ارائه می‌شدند اما از سال گذشته دو شرکت لایف برد و تابا نیز به آنها افزوده شده‌اند.

    درودگریان اضافه کرد: انتخاب هر کدام از این چند گارانتی ‌تاثیری بر هزینه پرداختی مصرف‌کننده نمی‌گذارد اما در مورد خدمات پس از فروش و طول مدت گارانتی بین آنها رقابت وجود دارد و همچنین هر کدام از آنها جشنواره‌هایی برای ارائه تخفیف در تعمیرات برگذار می‌کنند.

    این فعال اقتصادی گفت: یکی از دلایل رشد فروش محصولات ایسوس در ایران در سال 2016 ایجاد رقابت میان شرکت‌های ارائه کننده گارانتی بوده است.

    توجه ویژه ایسوس به تحقیق، توسعه و نوآوری

    مدیر بخش قطعات دفتر هماهنگی‌های ایسوس در ایران، با اشاره به گسترده بودن سبد کالایی این برند، نقطه قوت آن را همین مورد دانست و افزود: ایسوس واحد تحقیق و توسعه بزرگی دارد و برای ارائه طرح‌های نوآورانه هزینه زیادی را در نظر  می‌گیرد بر همین اساس جوایز معتبر متعددی نیز در زمینه طراحی، کیفیت و خلاقیت دریافت کرده است.

    درودگریان ادامه داد: توجه زیاد ایسوس به موضوع تحقیق و نوآوری باعث شده است دستگاه‌های مادربورد تولیدی این برند در دنیا مورد اعتماد مصرف‌کنندگان قرار بگیرند و به گزارش وال‌استریت ژورنال آسیا در سال 2015 کمترین خرابی را داشته باشند.

    وی گفت: ایسوس معمولا همراه محصولات خود ارزش افزوده و امکانات اضافه‌ای را برای مصرف کنندگان در نظر می‌گیرد برای مثال روی مادربوردهای ویژه بازی این برند، آنتی‌ویروس نصب می‌شود.

    این فعال بازار لوازم‌الکترونیک افزود: همین موضوع در کنار تنوع محصولات ایسوس برای گروه‌های مختلف شغلی و اجتماعی باعث شده، این برند در 10 سال گذشته بزرگ‌ترین تولیدکننده مادربورد در جهان باشد.

    به گفته مدیر بخش قطعات دفتر هماهنگی‌های ایسوس در ایران، این برند در سطح بین‌المللی برای تولید کارت گرافیک و نوت‌بوک به ترتیب مقام‌های اول و سوم را در اختیار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر