باریک ترین گیمینگ جهان وارد بازار شد

عصر کالا- در جریان نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۷ بود که ایسوس یک الترابوک بسیار باریک را همزمان با معرفی کارت گرافیک های NVIDIA Max-Q معرفی کرد.

باریک ترین گیمینگ جهان وارد بازار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از سخت افزار، این الترابوک با نام ASUS ROG Zephyrus GX501VI یک هیولای پردازشی است که تنها 17.9 میلی متر ضخامت دارد. هم اینک ایسوس فروش این محصول را آغاز کرده و قیمت گذاری آن نیز تعیین شده است. پردازش های اصلی آن توسط یک پردازنده Intel Core i7-7700HQ انجام می گیرد که دارای اوج فرکانس 3.8 گیگاهرتز است. پردازش های گرافیکی نیز بر عهده کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1080 با 8 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5X است. وزن نهایی نوت بوک تنها 2.2 کیلوگرم است. یکی از نگرانی های مرسوم در نوت بوک های مخصوص بازی، سامانه خنک کننده با توجه به ضخامت کم است؛ ASUS اما در این زمینه بسیار مطمئن ظاهر شده و ادعا می کند که سامانه خنک کننده Active Aerodynamic System (AAS) بسیار مدرن و پیشرفته تر از آن است که نگرانی در این زمینه وجود داشته باشد.

    این فناوری تا 40% بیشتر جریان هوای موجود را جا به جا کرده و تا 20% درصد AeroAccelerator کمتری را به همراه دارد. در نتیجه تهویه سخت افزارهای قدرتمند در آن به خوبی صورت می گیرد. همانطور که می دانید، کارت گرافیک های NVIDIA Max-Q دارای توان حرارتی کمتر به نسبت مدل های معمول هستند که تهویه را ساده تر کرده و امکان تولید نوت بوک های باریک را فراهم می آورد. در بخش نمایشگر، ایسوس از یک مانیتور 15.6 اینچی با پنل FHD و IPS استفاده کرده است که تا 100% از گستره رنگ SRGB را پوشش می دهند. فرکانس پنل به 120 هرتز می رسد؛ این در حالی است که شما فناوری NVIDIA G-Sync را به همراه خواهید داشت. پیکربندی حافظه شامل 16 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز است و فضای ذخیره سازی نیز شامل 512 گیگابایت SSD M.2 PCIe است. با وجود آنکه لپ تاپ ASUS ROG Zephyrus GX501VI بسیار باریک است، اما تنوع کاملی از رابط های I/O را به همراه دارد. 4 رابط USB 3.1، رابط HDMI 2.0، یک رابط USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 3 و موارد دیگر از جمله خروجی های صدا و غیره ... در اطراف بدنه مشاهده می شوند. این لپ تاپ با قیمت 2700 دلار در بازار موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر