ایسر از مانیتور Predator X۲۷ با رزولوشن ۴K و پشتیبانی از HDR۱۰ و G-Sync رونمایی کرد

عصر کالا- ایسر به‌صورت رسمی از مانیتور پرچم‌دار جدید خود با نام Predator X۲۷ رونمایی کرد.

ایسر از مانیتور Predator X۲۷ با رزولوشن ۴K و پشتیبانی از HDR۱۰ و G-Sync رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، در جریان مراسم سالانه‌ی Next@Acer، از مانیتور گیمینگ 4K و 144 هرتزی Predator X27، به عنوان پرچم‌دار جدید مانیتورهای ایسر رونمایی شد.

    Predator X27 اولین مانیتور HDR ایسر است که بر مبنای طرح اولیه‌ی انویدیا از مانیتورهای HDR بالارده ساخته می‌شود. درست مانند طرح ابتدایی معرفی‌شده توسط انویدیا در نمایشگاه CES 2017، مانیتور ایسر از رزولوشن 4K، استاندارد HDR10، طیف رنگی گسترده‌ و نرخ به‌روزرسانی بالا استفاده می‌کند. متأسفانه ایسر هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی این مانیتور را مشخص نکرده است.

    ایسر در جریان مراسم سالانه‌ی خود موسم به Next@Acer، از مانیتورهای جدید گیمینگ رونمایی کرد

    از لحاظ آمار و ارقام، Predator X27 از رزولوشن 4K، نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز و روشنایی 1000 نیت برخوردار است. این مانیتور همچنین به‌ لطف استفاده از تکنولوژی نقاط کوانتومی، از استاندارد HDR10 و طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. از آنجا که مانیتور Predator X27 در درجه‌ی اول برای گیمرها طراحی و ساخته شده، ایسر از تکنولوژی‌هایی مانند G-Sync انویدیا و سیستم ردیابی چشم توبی نیز در آن استفاده کرده است.

    Predator X27 از پنل 3840 در 2160 پیکسلی M270QAN02.2 AHVA ساخت AU Optronics با زمان پاسخ‌دهی 4 میلی‌ثانیه و زاویه‌ی دید 178 درجه‌ای استفاده می‌کند. برای افزایش کنتراست، پنل این مانیتور از 384 ناحیه برای استفاده از تکنیک تاریکی موضعی (Local Dimming) تشکیل شده است. سیستم بک‌لایت این پنل که با استفاده از تکنولوژی نقاط کوانتومی بهبود پیدا کرده است، به مانیتور ایسر امکان می‌دهد تا 96 درصد طیف رنگی DCI-P3 را به نمایش بگذارد.

    برای بهره‌مند شدن از مزایای مانیتور Predator X27 به‌صورت تمام و کمال، باید از کارت‌های گرافیک جی‌فورس سری GTX 10 مجهز به کانکتور  DisplayPort 1.4 استفاده کنید. انویدیا و ایسر با معرفی این مانیتور، استفاده از پهنای باند DisplayPort 1.4 را به حداکثر میزان ممکن رسانده‌اند. در حقیقت توانایی کارت‌های گرافیک جدید انویدیا و مانیتور ایسر، از ماکزیمم پهنای باند کانکتورهای فعلی بالاتر است و در نتیجه هنگام بازی، مانیتور از ساب سمپلینگ 4:2:2 استفاده می‌کند تا اطلاعات انتقال داده‌شده از کارت گرافیک به مانیتور، در محدوده‌ی پهنای باند مجاز تعریف‌شده توسط استاندارد DisplayPort 1.4 قرار بگیرد. به دلیل محدودیت‌های استاندارد HDMI 2.0، هنگام اتصال کامپیوتر از طریق کابل HDMI، نرخ به‌روزرسانی مانیتور به 60 هرتز محدود خواهد شد.

    پس از ایسوس، این دومین باری است که یکی از شرکت‌های بزرگ، از پنل M270QAN02.2 AHVA ساخت AUO در مانیتور بالارده‌ی خود استفاده می‌کند. معرفی چنین محصولاتی نویدبخش ظهور نسل جدید مانیتورهای گیمینگ است کهنه‌تنها از رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی بالا، بلکه از استانداردهای سطح بالای طیف رنگ و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ی تاریکی موضعی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

    اگرچه ایسر از اعلام قیمت و زمان دقیق عرضه‌ی مانیتور جدیدش خودداری می‌کند، اما با توجه به آغاز تولید انبوه پنل‌های M270QAN02.2 در ماه جولای، می‌توان انتظار داشت ایسر، ایسوس و دیگر شرکت‌هایی که از پنل‌های ساخت AU Optronics استفاده می‌کنند، محصولات جدید خود را در سه‌ماهه‌ی سوم یا چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه کنند. لازم به ذکر است که بعید به نظر می‌رسد این مانیتورها کمتر از 1500 دلار قیمت داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر