واردات ۷۵ درصدی گوشی های موبایل از مبادی غیر قانونی

گارانتی اینتل قاچاق آشکار است

عصر کالا- رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و لوازم جانبی شهر تهران از قاچاق بودن نیمی از واردات گوشی های موبایل در سال ۹۵ خبر داد.

گارانتی اینتل قاچاق آشکار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم‌جانبی شهر تهران  اظهارداشت: در سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال 94 واردات گوشی های خارجی به کشور 6 درصد افزایش داشته است.

    وی افزود: در سال  95 بخش اعظمی از واردات گوشی از مبادی غیر رسمی و به طرز قاچاق به داخل کشور آمده و عرضه شده است که این واردات ضررهای سرسام آوری برای دولت به همراه داشته است.

    رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم‌جانبی شهر تهران گفت: برابر آمار 25 درصد گوشی های اپل از مبادی رسمی و به طرز قاچاق وارد شده و 75 درصد واردات گوشی آیفون در سال 95 به شکل قاچاق و غیر قانونی عرضه شده است. البته میزان واردات قاچاق در سایر برندها به نسبت آیفون بالاتر است و برابر آمار در سایر برندها تا 90 درصد واردات از طریق قاچاق انجام می شود.

    وی در پایان بیان کرد: گارانتی اینتل برای گوشی ها به هیچ عنوان مورد قبول نیست و عملا موبایل هایی که با گارانتی اینتل عرضه می شوند قاچاق آشکار در بازار محسوب شده، از مردم می خواهیم که از فروشگاه هایی گوشی خریداری کنند که محصولات شان را با گارانتی اصلی عرضه می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر