معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد؛

جزئیات رجیستری ال جی از ۲هفته دیگر

عصر کالا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی جزئیات نحوه رجیستری گوشی‌های برند ال جی (LG) از شنبه ۲۸ بهمن ماه را تشریح کرد.

جزئیات رجیستری ال جی از ۲هفته دیگر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، حسین فلاح جوشقانی درباره تغییر زمانبندی اعلام برند جدیدی که مشمول طرح می‌شود، گفت: برندهایی که پیش از این مشمول طرح رجیستری قرار گرفته‌اند از نظر تعداد، سهم زیادی در بازار نداشتند اما لازم بود پیش از اعلام سایر برندها که سهم بیشتری در بازار گوشی تلفن همراه دارند، درباره فرایندهای فعال سازی و انتقال مالکیت در سامانه مربوط به این طرح اطلاع‌رسانی کافی به مردم انجام می‌شد.

    وی ادامه داد: فاصله زمانی دو هفته‌ای برای مشمول شدن برند جدید هم به منظور ارائه اطلاعات مورد نیاز به مردم پیش‌بینی شده و این فرایندها در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم است.

    رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره فرایندهایی که کاربران گوشی تلفن همراه باید از آن مطلع شوند، افزود: پیش از این کاربران در هنگام خرید گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجیستری، با شماره‌گیری کد دستوری *7777# شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام می‌کردند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قاچاق نبودن گوشی، آن را خریداری می‌کردند. در حال حاضر نیز کاربران در هنگام خرید گوشی باید حتماً دقت کنند که علاوه بر استعلام IMEI، روی جعبه یا کارت گارانتی کد فعال سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: فرایند دیگری که خریداران باید انجام دهند فعال‌سازی گوشی است که برای انجام آن باید در سامانه *7777# گزینه دوم با عنوان «فعال‌سازی» را انتخاب کرده و به ترتیب شناسه IMEI گوشی و شماره سیم‌کارتی که از آن روی این گوشی استفاده خواهد شد و کد فعال‌سازی را وارد کنند. پس از آن کاربر پیغامی را با این مضمون که در حال فعال‌سازی چه نوع گوشی با چه مشخصاتی است دریافت می‌کند که درصورت تایید کاربر، گوشی در شبکه برای وی فعال می‌شود.

    فلاح افزود: یکی دیگر از فرایندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند «انتقال مالکیت» است که این فرایند برای واگذاری گوشی‌های دست دوم پیش‌بینی شده و فروشنده باید IMEI گوشی را به همراه شماره تلفن خریدار در سامانه *7777# وارد کنند تا کد فعال‌سازی برای خریدار صادر شود.

    وی با اشاره به اینکه تمامی فروشندگان گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت موظف هستند فرایندهای ثبت و فعال‌سازی را در قالب بروشور و تراکت در فروشگاههای خود اطلاع رسانی کنند تاکید کرد: گوشی‌ها و تجهیزاتی که پیش از این در شبکه فعال بوده‌اند مشمول این طرح نمی‌شوند و طرح رجیستری صرفاً برای برند گوشی‌ها و تجهیزات دارای سیم‌کارتی است که پس از اعلام طرح از سوی کاربران خریداری می‌شوند. البته اگر گوشی فعالی به شخص دیگری واگذار شود باید فرایند تغییر مالکیت و فعال‌سازی آن طبق فرایندی که اعلام شد صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر