گوشی چند سیم کارت نیاز به رجیستری چندباره ندارد

عصر کالا- یکی از سوال ها درباره رجیستر کردن گوشی موبایل، نحوه رجیستری گوشی های چند سیم کارت است که این گوشی ها به ازای هر سیم کارت دارای یک IMEI دارند.

گوشی چند سیم کارت نیاز به رجیستری چندباره ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از 14 آذر ماه آغاز شده است. در مرحله اول فقط گوشی و تبلت های آیفون مشمول این طرح شده اند و روز گذشته نیز سه برند جدید بلک بری، گوگل‌پیکسل و موتورولا مشمول این طرح شد.

    برای فعال سازی گوشی های جدید در طرح رجیستری کاربر باید از طریق سامانه همتا (ستاره 7777 مربع) عمل کند. در این سامانه شماره سیم کارت، شماره IMEI و کد فعال سازی (یک عدد 6 رقمی که روی کارت گارانتی درج شده و باید هنگام خرید از فروشنده دریافت کرد) از کاربر خواسته می شود و IMEI  گوشی و شماره سیم کارت با هم منطبق و در نهایت گوشی فعال خواهد شد.

    یکی از سوال ها درباره رجیستر کردن گوشی ها، نحوه رجیستری گوشی های چند سیم کارت است؟ و این سوال مطرح است که با توجه به اینکه این گوشی ها به ازای هر سیم کارت دارای یک IMEI هستند آیا رجیستر کردن آنها متفاوت است؟

    در پیگیری این سوال از کمیته رجیستری به پاسخ داده شد که «در صورتی که گوشی قانونی باشد، در هنگام استعلام اصالت با استعلام یکی از شناسه‌ها، شناسه دیگر نیز در جواب پیامک ارسال خواهد شد. برای فعال سازی نیز کافی است تا یکی از سیم کارت ها را فعال کرد تا سیم کارت دوم نیز به طور خودکار فعال شود.»

    با توجه به این پاسخ، گوشی چند سیم کارت به ازای هر IMEI  نیاز به رجیستر شدن ندارد و یک بار رجیستر شدن براساس یک شماره سیم کارت برای گوشی کافی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر