رشد ۹۸ درصدی واردات تلفن همراه در ۱۰ ماهه امسال

عصر کالا- رئیس کل گمرک از رشد ۹۸ درصدی واردات تلفن همراه در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد.

رشد ۹۸ درصدی واردات تلفن همراه در ۱۰ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در نشست خبری که در گمرک فرودگاه مهرآباد برگزار شد با بیان اینکه در 10 ماهه سال جاری میزان تجارت خارجی کشور 80 میلیارد دلار بوده گفت: 37 میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات و 43 میلیارد دلار آن واردات بوده است.

    رئیس کل گمرک از رشد 98 درصدی واردات تلفن همراه در 10 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کل واردات از چین نیز 21 درصد رشد داشته است.

    وی با بیان اینکه صادرات محصولات پتروشیمی با 12 میلیارد و 600 میلیون دلار و میعانات گازی با 5.6 میلیارد دلار در رتبه‌های اول و دوم صادرات غیرنفتی قرار دارد گفت: میزان صادرات سایر کالاها نیز 18 میلیارد و 800 میلیون دلار بوده است.

    عسگری افزود: کشور چین با 7 میلیارد و 400 میلیون دلار در رتبه اول کشورهای واردکنندگان کالا از ایران قرار داشته و کشورهای امارات با 5.1 میلیارد دلار، عراق با 5 میلیارد دلار، کره با 3.4 میلیارد دلار و ترکیه با 3.1 میلیارد دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم کشورهای واردکننده کالا از ایران قرار دارند.

    به گفته رئیس کل گمرک در حوزه واردات همچنان کالاهایی مانند برنج، ذرت، کنجاله و وسایل نقلیه مهمترین محصولات وارداتی به کشور هستند. بر این اساس کشور چین با 10 میلیارد و 200 میلیون دلار در رتبه نخست کشورهای واردکننده کالا به ایران قرار داشته و میزان واردات از چین در 10 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش یافته است. همچنین کشورهای امارات، کره،‌ ترکیه و آلمان در رتبه بعدی کشورهای صادرکننده کالا به ایران قرار دارند.

    وی تاکید کرد: ارزش هر تن کالای صادراتی به ایران 1404 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

    عسگری همچنین از رشد 98 درصدی واردات تلفن همراه در 10 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 2361 دستگاه تلفن همراه به ارزش 342 میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ ارزش رشد 95 درصدی داشته است.

    رئیس کل گمرک گفت: در گمرک 45 قانون مختلف، 15 کنوانسیون بین‌المللی اعمال شده و 33 نوع عوارض وصول می‌شود. ما به دنبال قانون تجمیع عوارض هستیم تا از تعدد عوارض وصولی توسط گمرک جلوگیری شود.

    به گفته عسگری 7 منطقه آزاد موجود در کنار  66 منطقه ویژه همچنین 8 منطقه آزاد جدید و 12 منطقه ویژه جدید در کنار ساماندهی معابر کوله‌بری و وصول عوارض از این محل از وظایف گمرک ایران می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر