معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز

عصر کالا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز طرح رجیستری گوشی و تبلت اپل از امروز گفت: گوشی‌هایی که پیش از رجیستر شدن از گمرک خارج شوند دیگر امکان ثبت در سامانه رجیستری برای فعال شدن در شبکه اپراتوری را نخواهند داشت.

آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آغاز اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز اظهار داشت: طبق اعلام قبلی از امروز هیچ آیفون و آیپدی (گوشی و تبلت اپل) که قاچاق باشد سرویس مخابراتی نخواهد گرفت.

    وی گفت: از امروز این کالاها که از هر طریق به جز مبادی رسمی وارد شده باشند مانند واردات قاچاق یا واردات مسافری در شبکه سرویس نخواهند گرفت تنها برای واردات مسافری شرایط رجیستر کردن قانونی دیده شده است.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: کالایی از گمرک خارج شود دیگر امکان صبر در سامانه رجیستری برای فعال شدن در شبکه مخابراتی را نخواهد داشت. در اجرای طرح رجیستری یک پیشنهاد این بود کالایی که وارد می‌شود امکان ثبت در سامانه رجیستری را داشته باشد که بررسی‌ها نشان داد این امکان ممکن است باعث سواستفاده‌هایی شود و برای مثال قاچاقچی کالا را به صورت قاچاق وارد کند و رجیستر کردن آن را به عهده خریدار بسپارد تا خریدار پیگیر اقدامات ثبت گوشی در سامانه رجیستری شود بنابراین همچنان که طبق قانون گمرکات کالایی که از گمرک خارج شود امکان ثبت ندارد در طرح رجیستری نیز اگر واردکننده یا مسافر بدون ثبت کالا را از گمرک خارج کند دیگر امکان ثبت در سامانه برایش میسر نخواهد بود.

    رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار امیدواری کرد: پس از اجرای فاز دوم طرح رجیستری با ممنوع شدن گوشی و تبلت قاچاق اپل طی یک یا دو ماه آینده سایر مدل‌های گوشی نیز تحت پوشش طرح قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر