معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

ایران از نظر اینترنت ارزان چهارمین کشور در جهان است

عصر کالا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران چهارمین کشور ارزان دنیا در زمینه تعرفه اینترنت با ترافیک‌های برابر است.

ایران از نظر اینترنت ارزان چهارمین کشور در جهان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، امیر ناظمی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه اطلاعات و فناوری اطلاعات مراغه افزود: با وجود ادعای برخی رسانه ها مبنی بر قیمت بالای تعرفه های اینترنت، هزینه های اینترنتی در مقایسه با سبد های هزینه و قدرت خرید خانوارها و شرکت ها، پایین است.

    وی ادامه داد: با توجه به محدودیت های بودجه ای، ساخت دیتاسنترها و هزینه های نگهداری بالای این مراکز و مصرف بالای برق آنها، امری مقرون به صرفه نیست.

    ناظمی با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در کشور گفت: هم اکنون 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و تلفن همراه از رویکردهای توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

    وی با اشاره به نقش استارت آپ ها در توسعه فناوری اطلاعات و اشتغال زایی در کشور گفت: هم اکنون حدود 250 اپلیکیشن ایرانی در کافه بازار فعال بوده که بیشتر آنها توسط بیش از یک هزار و 500 تیم استارت آپی طراحی و تولید شده است.

    ناظمی اضافه کرد: اجرای طرح نوآفرین با ثبت نام از استارت آپ ها در سامانه ویژه در کشور از جمله اقداماتی است که برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی از سوی وزارت ارتباطات اجرا می شود.

    وی با بیان اینکه مراغه از ظرفیت های بالایی در زمینه کارآفرینی های نوین و استارت آپی برخوردار است گفت:  ایجاد پهنه هوشمند در این شهر و نیز طرح شهر هوشمند در ماه های آینده با مصوبه این وزارت اجرایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر