آزمایش فناوری ۵G در قطار در حال حرکت

عصر کالا- شرکت های سامسونگ و KDDI توانستند فناوری ۵G را در یک قطار در حال حرکت آزمایش کنند.

آزمایش فناوری ۵G در قطار در حال حرکت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ و شرکت مخابرات ژاپنی KDDI اعلام کردند که ماه گذشته تکنولوژی 5G را در یک قطار در حال حرکت آزمایش کرده‌اند. در این آزمایش، در حالی که قطار با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد انتقال موفقیت‌آمیز downlink و uplink صورت گرفت و سامسونگ و KDDI قادر به دست یابی به سرعت 1.7Gbps در ثانیه شدند.

    در این آزمایش تجهیزاتی از قبیل یک روتر 5G، یک رادیو 5G، و virtualized RAN و هسته مورد استفاده قرار گرفت. آزمایش این فناوری نشان داد برخی از ویژگی های معمول که از آن انتظار می رفت برآورده شده است.

    اتصال 5G این دو شرکت به ویدئوهای 8K اجازه می دهد با استفاده از تجهیزاتی که در قطار قرار می گیرند دانلود شود. علاوه بر این، یک ویدیو 4K با استفاده از دوربین نصب شده در قطار با موفقیت آپلود شد.

    سامسونگ در پیام خود بابت این آزمایش اعلام کرد پتانسیل هایی که تکنولوژی 5G دارد به اندازه کافی قدرتمند است تا چشم انداز زندگی روزمره ما را متحول کند. این موفقیت نتیجه تحقیقات مشترک ما با KDDI است که ما همچنان به دنبال آن خواهیم بود تا شبکه های نسل آینده را کشف و استفاده کنیم. این تحقیقات در مورد طیف و فناوری‌های متنوع و همچنین مدل‌های کسب و کار جدید و برنامه های کاربردی خواهد بود.

    یوشیاکی اوچیدا، مدیر ارشد اجرایی شرکت KDDI، انتظار دارد که این شرکت تا سال 2020 خدمات 5G خود را راه اندازی کند. این آزمایش در ژاپن از 17 تا 19 اکتبر در یک شهر در نزدیکی توکیو انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر