هواوی از روند رو به رشد تجاری‌سازی ۵G می‌گوید

عصر کالا- یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت هواوی در حاشیه کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ بارسلون از اهمیت و روند رو به رشد شبکه اینترنت ۵G خبر داد.

هواوی از روند رو به رشد تجاری‌سازی ۵G می‌گوید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، کن هو  - یکی از مدیران ارشد اجرایی شرکت هوآوی - در جریان کنفرانسی در کنگره جهانی موبایل MWC 2018 که در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است، خطاب به خبرنگاران و گزارشگران گفت که روند تجاری‌سازی فناوری شبکه اینترنت همراه 5G با موفقیت و پیشرفت خوبی رو به رو بوده است و راه‌اندازی این شبکه اینترنت پرسرعت بسیار به واقعیت نزدیک شده است.

    هواوی یکی از اپراتورهای مخابراتی پیشگام در جهان است که در عرصه توسعه و برقراری شبکه اینترنت 5G تلاش‌های فراوانی کرده است. این اپراتور فعال همچنین در این زمینه با بیش از 30 اپراتور بین‌المللی دیگر به توافقات بزرگ و ارزشمندی دست یافته است.

    کن هو در ادامه سخنانش گفت که هوآوی نسبت به روند رو به رشد و گسترش فناوری نسل پنجم اینترنت بسیار امیدوار است و از هرگونه به چالش کشیده شدن، پرسش و ابراز نگرانی توسط دولت‌ها یا اپراتورها استقبال می‌کند. 

    این در حالیست که ایالات متحده آمریکا روابط خود را با این شرکت چینی تیره و تار کرده است و از ماه‌ها پیش سعی در تخریب چهره هواوی در بازارهای آمریکا و سایر کشورهای جهان داشته است.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمریکا سهل‌انگاری کارکنان، کارمندان و مقامات کاخ سفید را بر گردن امنیت گوشی‌های هوشمند چینی همچون هوآوی و زد تی ای انداخته است و به همین خاطر هم خرید و فروش و استفاده مقامات آمریکایی از محصولات الکترونیکی چینی را ممنوع اعلام کرده است.

    بدین ترتیب، لابی گری‌های هواوی در این کشور نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و حضور کمرنگ‌تری را در آمریکا دارد. اما این شرکت چینی به منظور جبران کاهش حضور در آمریکا، روابط خود را با سایر بازارهای جهانی همچون اروپا و آسیا استحکام بیشتری بخشیده است و در زمینه توسعه و برقراری زودهنگام فناوری شبکه اینترنت 5G با اپراتورهای بسیاری نیز همکاری کرده است.

    به نظر می‌رسد هواوی با چنین عملکردی که داشته است، به خوبی اتهامات وارده از سوی آمریکا را جبران کرده است چرا که توانسته جایگاه مناسبی را برای خود در سطح جهانی دست‌و پا کند و از سایر رقبای فعال خود در این خصوص پیشی بگیرد.

    بنابر گفته هو، این غول تکنولوژی قصد دارد قبل از راه‌اندازی کامل و تجاری‌سازی فناوری شبکه 5G آن را در شهرهای بزرگی نظیر سئول، توکیو، لندن، میلان و ونکوور به طور آزمایشی برقرار کند.

    این امر نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهایی که با ایالات متحده آمریکا هم پیمان و متحد هستند، در زمینه نگرانی‌های امنیتی با واشنگتن هم عقیده نیستند و در زمینه پیشرفت علم و فناوری آمادگی همکاری با هر اپراتور و شرکت برتری را دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر