چند روش برای پیدا کردن وای فای رایگان در مسافرت

عصر کالا- در این خبر نحوه پیدا کردن وای فای رایگان در نقاط مختلف جهان به شما آموزش داده می شود.

چند روش برای پیدا کردن وای فای رایگان در مسافرت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، یکی از مهم‌ترین چالش‌های گردشگران دسترسی ارزان و راحت به اینترنت است، بسیاری برای اتصال به اینترنت تصمیم به تهیه سیم کارت‌ها در محل سفر خود می‌کنند اما به دلیل هزینه‌های بالا و تفاوت تعرفه‌ها در کشورهای مختلف باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنند، راه جایگزین استفاده از شبکه وای فای است، اما چگونه می‌توان وای فای‌های رایگان را پیدا کرد.
    در این خبر نحوه پیدا کردن وای فای رایگان در نقاط مختلف جهان به شما آموزش داده می شود.
    سه فروشگاه که همیشه اینترنت رایگان دارند
    اپل استور، مک دونالد و استارباکس فروشگاه هایی هستند که قطعا اینترنت رایگان دارند، در اکثر شهرهای بزرگ قطعا یک فروشگاه اپل پیدا می کنید، در صورتی که فروشگاه های اپل را پیدا نکردید به سراغ استارباکس و مک دونالد نیز وای فای رایگان دارند.
    اگر ایران‌گردی می‌کنیم چه طور؟
    بهترین راه برای پیدا کردن وای فای رایگان در استان‌های مختلف ایران نصب یک نرم افزار "پیدا کردن رستوران است" یا نرم افزار " رستوران‌های نزدیک من"، بیشتر رستوران‌ها و کافی شاپ ها در ایران باری جذب مخاطب بیشتر وای فای رایگان عرضه می‌کنند.
    فروشگاه‌های بزرگ هم اغلب وای فای رایگان دارند، پایانه‌های حمل و نقل مشابه فرودگاه و ایستگاه مترو هم از چنین قابلیتی برخوردار هستند، لابی هتل‌ها نیز وای فای دارند البته پسورد وای فای همراه با کارت رزرو هتل عرضه می‌شود که اگر قصد سفر ارزان دارید چندان مقرون به صرفه نیست (این خدمات در اکثر نقاط دنیا رایگان است اما در ایران متأسفانه به دلیل استفاده خارج از عرف محدود شده است)
    نقاط قوت و ضعف وای فای رایگان
    در اکثر نقاط دنیا وای فای های عمومی ریگان نیستند برخی از هتل‌ها هزینه استفاده از وای فای را جداگانه از مهمانان دریافت می‌کنند، مراقب کنید تا در هنگام پرداخت تصفیه حساب، شوکه نشوید.
    همیشه دقت کنید که به وای فای محل وصل شده باشید، این امکان وجود دارد فردی بدون اطلاع شبکه‌ای هم نام یک وای فای عمومی ایجاد کند و زمان دسترسی شما به وای فای به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کند، بهترین راه این است که هنگام اتصال به وای فای عمومی اگر دو اسم مشابه مشاهده کردید به آن شبکه وصل نشوید.
    استفاده از برنامه پیدا کردن وای فای رایگان
    این گزینه را بهتر است حذف کنید، چرایی آن مشخص است چنین نرم افزارهایی خود نیازمند استفاده از اینترنت هستند! در خارج از کشور و یا نقطه‌ای که به اینترنت دسترسی ندارید چگونه می‌توان از چنین نرم افزاری که خود نیازمند اینترنت است استفاده کرد.
    با این وجود دو نرم افزار به صورت آفلاین موقعیت وای فای های رایگانی که از قبل وجود پیدا کرده است را به شما نشان می‌دهد، یکی از آنها Instabridge است نرم افزاری رایگان برای اندروید و IOS این نرم افزار نزدیک به 3 میلیون نقطه اتصال به اینترنت در جهان را شناسایی کرده است
    نرم افزار دیگر WeFi Pro است این نرم افزار نزدیک به 200 میلیون نقطه اتصال به اینترنت رایگان در جهان را شناسایی کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر